tisdag 10 september 2013

Att vara snabb...

Just nu ligger bokningsprogrammet nere på jobbet och jag har en bokning som ligger och väntar på att jag ska spara den så den kan bli bekräftad... Inte så kul! Annars ska jag ge den till någon annan som jobbar längre än mig, utan att komma in i systemet! Kul va!? Men! Det är väl inte därför ni är här...

Jag har ju varit ganska oaktiv här rätt länge och jag vet inte riktigt hur jag ska få nya rutiner som gör att jag hinner blogga också, men det kanske blir bättre när mörkret faller och kylan tar ett fast och härligt grepp om oss! På hundfronten så har det hänt några små saker... upp o ner ni vet!

Ska jag börja med det tråkiga!? Så jag får det ur mig... Bira är halt, vääldigt halt, men lite bättre i morse än igår. Igår på em satte hon inte ens ner tassen när hon gick, men på kvällskvisten gick det lite lättare. Och FY BUBBLAN vad ont det gör i mig!! Det hela började i torsdags, men jag satte in lite rimadyl och sedan har det blivit vila och jag har lyft henne i och ur bilen och så där och rätt fort blev hon bättre även om man såg att det inte var bra. Lizza är ju inte direkt hjälpsam och försiktig heller... morr... igår jagade jag henne med ett kompostgaller :-D! Så jag har både igår och idag rådgjort med veterinären och avvaktar ytterligare ett par dagar eller något och ser vad som händer... Inatt kampade jag på golvet i vardagsrummet så hon skulle slippa gå uppför trappan (och ner) och den lilla vi har vid bron, där bär jag henne! Lizza har panik för att allt inte är som vanligt och Bira njuter :-). Och som att det inte vore nog så har jag eller snarare Jennifer hittat en tumör på Siri, en juvertumör och jag har varit lite lur på henne ett tag då hennes bakre tissar sett lite konstiga ut, men denna sitter långt fram... och det ger mig ytterligare en massa funderingar och förtvivlan! Snällaste Siri... Vi fortsätter på banan.. Jag har ju varit i skogen på jakt och en em tog jag mina sämre kängor och gick på lite knölig mark och det fungerar tydligen inte. På kvällen sen var foten som jag gjorde illa på fjällturen åter öm och lite svullen... nu gick det över snabbt, men hur länge ska det vara så?? Jag vill UT och GÅ!! Och Lizza behöver definitivt ut och gå!! Någon som vill låna henne en dag eller fem?? ha ha ha...

Några bra saker?? :-) Ikväll börjar valpkurs som jag ska hålla och det ska bli riktigt roligt!! Mååånga valpar är det!! Att åka kickbike med Rocky o Lizza gick kanon!! Angus var inte lika med och Bira tar allt i sin takt :-), men sååå roligt var det!! Och sen åkte vi på bruksprov och hade med oss 6+slut med oss hem!!! Jaaaa!!! Lizza spårade som en dröm, markerade inte alla pinnar, men det var ruggiga förhållanden... På ett hygge med högt gräs o ris, spår o doft efter hallonplockare, och ÄLGAR! Säkert 20-30 älglegor... men det fixade min Liten :-). Sen missade vi lite mer än nödvändigt på lydnaden, men det är f-n inte långt borta!! Dock fick vi bara 8:a på spåret med en pinne borta och det undrar jag över... hmmm...

Nu slutar jag!

Inga kommentarer: