fredag 30 augusti 2013

Väntar...

Den som väntar på något gott... och som jag väntar... men om 27 minuter slutar jag för dagen och sen börjar jag inte jobba förens den 9 september igen! YES!! och idag när jag slutar ska jag göra ett försök att köra kickbike med Lizza!! Med Liza som hare... ha ha ha... ska bli så kul så ni anar inte!! Jag ska också testa att köra med hennes Rocky eftersom hon inte gillar fart, he he...

Anledningen till turen med action (hoppas jag) idag är att vi ska tävla i morgon (ja ja jag vet, jag skulle inte mera, men...) och jag tänkte försöka tömma en del av hennes överloppsenergi idag och hoppas att den inte hinner laddas för mycket tills i morgon. I morgon är det sedan mest ett test på OM hon spårar, för lydnaden är just nu på en energinivå som ni inte kan drömma om... OCH om spåret fungerar fast jag inte spårat på flera veckor så är jag lycklig och ska träna platsliggning i vinter! Bra plan va!? Och ni vet alla hur det brukar gå med mina planer... ha ha ha...

Sen vill jag också berätta att jag kommit med på kursen jag sökt in till, som tävlingslydnad-bruks instruktör. Ska bli så kul att få lite spark i rumpan i vinter!! Så kanske löser vi platsen ändå ;-) Vi ska nämligen ha våra hundar med och köra med dem, fast jag har inte bestämt mig för vem jag ska köra än ;-), Bira är som coolare!

Bira är min drömhund på många sätt... i måndags så tränade jag lydnad med Lizza och sen åkte vi på fotbollsmatch och då fick Bira följa med ut (fast Lizza behöver det mest) och hon är så cool att ha med sig! Helt ointresserad av springande barn och bollar, inte ens de andra hundarna som var där brydde hon sig i. Jag hade tänkt byta hund i halvlek, men jag orkade inte... får lösa det om det blir någon mer hemmamatch för tjejerna som jag kan åka och titta på!

Nu packar jag ihop, hoppas jag är kapabel att skriva mer i kväll ;-). hej hopp!

Inga kommentarer: