torsdag 20 september 2012

Ensam :-(

Just nu känner jag mig ensam i telefonvärlden... HELT ensam!! Och det borde jag väl inte vara!? Det borde ju finnas några till som är så ointresserade av den nya mobiltekniken och bara vill ha samma som alltid?? Men så är det inte... jag är helt ensam!!! För en helt vanlig Nokia, av en modell (3720) som tål lite vatten o så, det finns inte längre att köpa... finns knappt en vanlig mobiltelefon m knappar och jag blir hysteriskt ledsen och känner mig ensam.... och jag vill ju ha en nokia...

Igår på morgonpromenaden så upptäckte jag att jag inte mobilen var igång (=ingen klocka) och jag funderade över hur batteriet kunde ta slut så snabbt... det var inte batteriet... jag lyckades dock på något mystiskt sätt få igång den så jag hittade numret till jobbet så jag kunde anmäla min frånvaro... phu! Sen var den död igen... och så startade den en stund på vägen in till Sveg... yes!! Satte i sim-kortet, död... Var in på "verkstaden", sorry... sa han och ville sälja en ny med pekskärm... men jag vill INTE ha!!! Hem o leta i garderoben... hittar bara min gamla, som också var en tålig prick! Den får duga så länge... skicka sms, glöm det, alla tangenter fungerer inte... men jag kan svara om någon ringer och läsa sms! :-). Nu på morgonen startade den döda igen... yes!! I med sim kort och... den lever!! Är kanske lite som en Land rover och lagar sig själv?? Hoppas verkligen det nu!! Men, packar flera telefoner om jag ska jaga i helgen... ha ha... och så ska jag fixa batteri till en vanlig klocka, ha ha...

Nu ska jag ut i den underbara höstkylan och flytta över saker från volvo 245 (som jag tänker ställa i Härjeåsjön tills vidare) till Land Rover som nu ÄNTLIGEN är fix o färdig (typ) och färdig besiktigad för ett år framåt och nu åter blir min hundiga bil! Som jag saknat den... :-). Sen ska jag lifta med min vän Sussa till Sveg, där ska vi fika med Therese som sedan skjussar hem mig! Vilken tur att jag har de bästa vännerna i världen!!!

hej hopp!

Inga kommentarer: