fredag 17 augusti 2012

wiiii

Vad jag vill just nu!! Massor!! Synd bara att jag måste sitta här :-). Jag är i alla fall superglad att jag anmälde till kursen i Östersund trots att det var ett datum som inte alls passade mig! Och jag hoppas faktiskt att det blir någon strykning så jag får gå med Lizza :-). Först var jag inte så säker på det... men får ut väldigt myckat av att bara titta på också och har på något sätt bättre förutsättningar att dokumentera och lägga i ryggsäcken, men nu är jag sååå sugen :-). Vilket som ska i alla fall bli superkul!!

Nu verkar det vara mycket på jobbet och det ringer mest hela tiden... blev dessutom erbjuden att ta lunch medan jag jobbar, vilket jag tackade ja till nu, trots att jag är trött, mest för att kunna spara ihop lite komptid nu när jag ska slösa en massa nu de närmaste veckorna.

Trots att jag är så förbaskat trött (och huvudvärk o början till hosta, IGEN) så känner jag mig på ett riktigt bra humör!

Igår när jag kom hem så skulle jag sätta mig framför datorn och fixa med kritikerna från clubshow, men det gick bara inte och jag kom på 1000 saker som jag bara var tvungen att göra utomhus!! Rensa rabatter (har jag inte gjort på flera år... ormbunkar o brännässlor härskar!), knipsa av döda blommor på penseerna... vattna lite, plocka hallon, ja ni vet :-). Hur det var så tog jag mig in och försökte tyda slarvigt skriven engelska i alla falll, ha ha...

Sen tog jag ut Lizza... vi tränade på att hon skulle följa mig o fokusera på mig när jag går baklänges. Jag belönar med varsågod till leksaken som ligger bakom. Jag tycker att det fungerar bra, men att jag viftar när jag säger varsågod och det ska jag ju inte göra... ha ha... Vi tränade också på hoppstå, med varsågod och leksak bakom och även på hoppstå på avstånd och med belöningen bakom. Kändes bra, men som att hon blir trött rätt snabbt... löp eller värme? För att få ordning på mitt viftande och fokusera på ordet varsågod gjorde jag också några basic varsågod övningar. Jag håller i halsbandet, slänger leksaken, hon taggar (av sig själv), jag säger varsågod, håller kvar en halv sek och så släpper jag och då fixar hon det galant utan mitt viftande :-). Innan vi gick in och åt kvällsmat så tränade jag också lite på linförighet! Eller snarare fritt följ eftersom jag bojkottat kopplet. Lizza börjar bli otroligt förig och jag känner inte längre någon oro för att träna med henne lös och det har också blivit så otroligt mycket bättre med leksaken. Nästan alltid så vänder hon direkt och kommer med den, det är väldigt sällsynt att hon springer iväg med den och det känns toppen!

När vi kom in höll Bira på att gå i taket, hon ville också träna!! Så jag körde lite snabba sitt med alla tre och vi hade väldigt roligt! Lizza var snabb som gatan (Bira brukar alltid vara snabbast), hon var väl taggad efter träningen fortfarande! Önskar jag hade tid och möjlighet att köra flera kortare pass per dag!! Behöver också komma igång med fys igen, frågan är bara hur o när... VILL!!

Nu ska jag se hur läget är på min inetkurs som jag går! Måste nog filma lite ikväll... JO!! Just nu skrivs en massa böcker som jag vill ha!! En del är redan utkomna och andra har det kommit förvarningar på... aj aj aj... inte bra, men sååå sugen jag blir!! Och jag har verkligen länge längtat efter nya böcker... hi hi...

Hej hopp!

Inga kommentarer: