måndag 2 juli 2012

krax krax sa kråkan

och förstod precis vad jag menade när jag pratade med den... ligger snart på den nivån att endast kråkan förstår vad jag säger... ha ha... MEN uppe på benen är jag!! Än i alla fall...

Nu har jag avverkat 1½ dygn här på Marma och hittils har det varit rätt lugnt. Ännu är det väl mest kom igång saker och att få ordning på oss och hundar :-). Igår var det välkommen, inmönstring av hund, flytta in, allmän info, här är din grupp och liknande... Bira har fått en egen box i hundstallet där hon huserar dagtid när vi inte har övning. På kvällen så följer hon mig hem till husvagnen och Lizza. Lizza bor här nere på dagarna och jag cyklar ner och går en promenad på lunch och middag, som är väl tilltagna (= toppen!!). Nu är Lizza, efter 1½ dygn, totalt ur gängorna... troligen är det enormt jobbigt att vänta på matte utan sällskap av Bira... och så ger ju hon inte utlopp av det genom att bli trött och sova, som normala hundar ni vet, utan hon går i taket och blir enormt på. Bira tycker väl inte heller att det är toppen att vara i hundstallet, tror hon skäller ganska mycket, men hon blir ju inte galen för det :-).

Dagen har bestått av teori, dels värdegrund (att alla har samma värde och så ni vet) och ordning o reda i hundsammanhang! Vi har också haft ett litet prov för att visa vår kunskapsnivå... Vi har tagit en gruppbild där alla hundarna var med, ihopträngda, typ på examens nivå :-). Tur Bira är snäll och inte så bjänglig... ha ha... Sen var det hantering av hundar, där vi gjorde visitation av vår egen hund och att hantera Bira tycker inte jag att jag har några problem med :-). Sen skulle vi lyfta dem upp och ner på bord och då Bira är en trimras som jag oftast trimmat på något bord så var ju inte det heller några problem. För sakens skull var vi också två som hjälptes åt att lyfta upp henne på ett bord och det gick galant! Hon är en snäll hund mitt bus :-).

Efter middagen så var det dax för fystest! Och med tanke på hur jag låter (och känner mig) så avstod jag från joggingturen och promenerade de två km istället. Bira fick också följa med... Under vår middagsrast innan (som var längre än vanligt då vi skulle jogga efter maten) så gick jag en längre sträcka med Lizzan. Kanon!

Sen har det blivit tvagning av varm (överhettad) matte och lite lydnadsträning med Lizza. Mest bara repetition... men hon gick bra, även om det var svårt med focusen i början och när ett par kom och gick förbi. I morgon lär det bli kväll betydligt senare än vanligt då vi har inspark kl 20.00... när det är läggdax åt mig... :-(. Men, jag smiter väl så fort jag kan! :-). På dagen såg det ut att bli spår-teori och sjukvård/friskvård hund och det låter ju skoj tycker jag!




Nu ska jag natta oss så vi orkar i morgon :-). Hej hopp!

Inga kommentarer: