måndag 25 juni 2012

Midsommar...

Jag hoppas verkligen att ni alla har haft en riktigt glad och trevlig midsommar!! Min har varit helt ok, men man hinner ju så lite fast man tänkt så otroligt mycket! Har inte riktigt fått in det här med att jag jobbar än :-). Hade ju velat stanna några dagar till i Säs!! Jennifer ville också det... ha ha... Vi kom hem vid 21.30 tiden igår, tyckte vi städade undan det mesta under dagen, men ändå så var det massor med småplock kvar när vi skulle packa ihop oss! Nu är Jennifer toppen, för hon tar sin del innan jag har hunnit blinka och det ser i alla fall fint ut, sen vet jag inte om mormor och morfar hittar sina saker :-), hi hi...

Annars var sällskapet denna midsommar ovanligt stillsamma och lugna och jag var helt chockad hur tidigt alla la sig... grabbarna tyckte dock att det var trist!

Hundträning då?? Nästan ingenting... hade ju tänkt en del, men hmm... som sagt räcker inte riktigt tiden till! Vi, Lizza och jag, petade lite i linförigheten och position i krypet... hon kan förövrigt krypa baklänges vid min sida nu, så vi är på rätt väg! Ha ha... hopp-stå och springa/gå runt stolen tränade vi också på. Det sistnämnda skulle jag vilja ha 1000 ggr mer fart i och jag måste verkligen ändra belöning här och se om jag kan speeda upp det! Annars får jag nog börja om, på något sätt... Lite platsliggningsträning blev det också, med moster som störning... först åkte Liten dit direkt, men sen såg du att hon listat ut det och även om hon hade koll på moster så såg hon mest ut som ha ha, mig lurar du inte!! Svårt blev det när Bira och Viola (mosters hund) började skälla, men det gick ändå bra! Det tar sig... :-), men jag har fuskat otroligt mycket med att träna detta!! Känns ju som att vi ändå aldrig kommer dit... men i högre klass måste vi ha det!! Alltså måste jag sätta sprutt med det nu och med tungapportering och med skall, ha ha... Fast, vi lär ju ha lite tid på oss...

I kväll eller i morgon ska jag göra en plan för utställningar och spårtävlingar i sommar/höst! Ska också försöka göra en plan på vår träning på vägen dit... och se om jag redan nu kan söka ledigt när det är tävlingar!

På onsdag (måste kolla om det verkligen är på onsdag) så ska Johan o Bira tävla, och sedan på fredag em så åker vi ner till Säs igen. På lördag ska han tävla igen och på söndag åker jag o Bira (+ Lizza som sällskap) ner till Marma på HTU, en grundutbildning inom hund inom det millitära. Ska bli väldigt intressant! Vi är då borta i 2 veckor... och ska bo i min fina husvagn :-).

Det verkar vara en lugn morgon här på jobbet, hoppas det håller i sig hela dagen, för jag är supertrött!! 2 samtal efter 36 jobbade minuter... MEN det kan ju bli väldigt trist när det är så här också... hmmm...

Hej hopp!!

Inga kommentarer: