onsdag 25 januari 2012

HIPP HIPP HURRA!!!



Om någon missat det så fyllde Bira och alla de andra 6 underverken 3(!!!) år igår!!! STORT GRATTIS till dem i efterskott!! Vi hade ju inte tid att blogga igår, mös lite extra, smaskade på ett grisöra och... jobbade ett 10 timmars pass och hade inte lust att starta datorn igår för att skicka ut grattishälsningar! Men, bättre sent än aldrig säger de ju! :-)


Idag är jag ledig och dagen har haft en plan, eller snarare 2... En djup önskan om att det skulle vara riktigt kallt, kallare än de lovat... för då skulle jag utan att må dåligt över det kunna ligga och sova på soffan och sova och elda HELA dagen... Plan 2: Det skulle inte vara så föbaskat kallt och jag skulle då kunna träffa Ulrika och träna lite. Jag är enormt kluven i frågan!! Mest av den anledningen att jag älskar att träna hund, det är ofantligt kul att träffa Ulrika och träna OCH jag vet att sannolikheten att jag kommer lägga mig på soffan och sova är i princip obefintlig, men jag vill! Jo, det hela gör alltså att jag just nu önskar att det kunde bli lite varmare ute... eller att någon vänlig själ kunde ordna en inomhushall att träna i för sådana här dagar... :-). MEN! Det är januari och -25 är inget konstigt (snarare det mest normala som varit under hela månaden ;-) ).


Så, jag ska mellan tvätthögarna, disken (som någon/gra tydligen tror tar reda på sig själv...) och sovandet ;-) träna lite hund inomhus då... :-). Sedan i kväll så ska jag åka till Ljusdal och lyssna på info om de nya bruksreglerna och stoppa på mig ännu mer inspiration! Ska också försöka hitta någon kurs som jag och Lizza kan gå i sommar, men jag vill inte bestämma något än eftersom jag vill se när Bira börjar löpa först! Ett fasligt väntande tycker jag :-).


Sen måste jag be er som tappat träningslusten att gå in på amokk.no och läsa... SÅ gör man för att orka kämpa på när lusten tryter... :-).


Har också blivit inspirerad om att designa om lite här i bloggen, det är flera stycken på blogglistan som gjort uppfräschningar... och så tänkte jag att nu, nu ska jag också!! Men, så kände jag att jag behöver mer tid... Jag klarar inte att byta namn på min blogg riktigt nu, fast det är liksom dax, och... äh, ni vet! Men kanske det kommer under dagen :-). Skulle också behöva byta ut bilderna på de 4-benta och så där och då behöver de klippas till lite och då måste jag leta en sax ;-)... Hemsidan behöver också uppdateras, men det tänkte jag grejsa med när jag är iväg och parar Bira och bor i en campingstuga eller liknande! Annars när jag åker till Umeå och tar min nya behandling då... Jag har till 99% bestämt mig för att köra på den!


Så... förutom spårboken som jag berättat om i tidigare inlägg så har jag också nu läst Hundens språk och tankar av Per Jensen. Den var grymt bra!! Det var egentligen ett misstag som gjorde att jag läste den. Trodde att det var en annan författare... men vilken tur!! Den var riktigt bra!! Och rekomenderas varmt till alla och speciellt till dig som vill veta senaste forskningsrön, men som inte orkar läsa igenom forskningsrapporter! Om ni undrar hur jag kan läsa böcker hit och dit och samtidigt så... fungerar det utmärkt! Från början hade jag denna som läs-en-stund-på-jobbet-bok och att jag läste lite hemma på kvällen. Men, jag behövde läsa och tänka och då passade den bättre som bara-hemma-bok och så fick den bli och en annan fick följa på jobbet istället! :-).


BOKTIPS!!!! Behöver några riktigt bra nu att bita i :-)


Hej hopp!


ps. Fotograf: Ulrika Andersson! Tackar och bockar!!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Massor av pussar till Bira från den store beundraren Milou! Vi andra nöjer oss med en kram på hennes födelsedag! Två månader kvar till Lillebror blir tre då! Kramar!

Liza sa...

Massor av GRATTISAR till söta lilla Bira till hennes TRE ÅR! Jisses, vart tar tiden vägen :O Tyckte det nästan var igår jag såg henne tulta omkring där på klubben :)
Kramar från oss