onsdag 26 maj 2010

Möten...

Fast det bara är tidig morgon (och jag har ögoninflammation!!!) så har det blivit flera roliga möten idag ;-)...

(egen bild, 2-3 år gammal skulle jag tro... bilden alltså)

Först i morse mötte jag Hugo med Bira... och Hugo har en toppen husse (han kan stanna och prata för att Bira ska få träna och han går nära oss och så där...)!! Första "mötet" så stod vi och pratade och väntade på skolbussen och då blev hon helt galen igen... ändå tyckte jag att jag började bra med "bra" och godisar och "bra" och godisar och skäller hon så försöker jag bryta med sitt eller ligg och kunna belöna detta, om hon är tyst... kanske jobbar jag helt fel, hjälp mig gärna...

I alla fall så skulle vi nästan möta Hugo igen när vi var på väg hem och eftersom jag är som jag är så klev vi av vägen och inväntade Hugo... mötena måste gå att få till!! och nu tog jag fram Lizzas klicker som jag hade i fickan och klickade för att hon tittade på mig. Resten struntade jag i och hör och häpna!!!! Möjligen ett ynkligt bjuff fick hon fram, annars hade hon full koll på morsan... OCH det var ljuvligt underbart!! Jag behöver sånna här puffar åt rätt håll!!

Och så till möte nummer två... =D...

När jag och Bira gått in så tog jag ut Tanija och Siri. På morgonen så där så brukar vi gå lösa upp på "vårat" hygge och kissa och bajsa och sedan gå in igen... Och precis så gjorde vi idag också... och på vägen upp stannade jag och vattnade lite i växthuset också, och hundarna lullade då på utan mig lite... he he... Ja, sen gick vi in och jag tog som vanligt med mig Lizza ut, i koppel...

Och nu brukar jag och Lizza gå ner för backen och kissa, men då jag är så förvirrad just nu och mest är försjunken i konstiga tankar så gick jag av bara farten uppåt idag (inte första gången...) och när vi kommit till första knicksen (max 50m från växthuset) så kommer det en ljusbrun "liten" sak och jag tror han blev lika chockad som vi, för den tvärstannar och kollar på oss... och då vaknar Lizza och tar i med sitt elakaste "bebis-skall" (ja, ja, hon låter ganska elak...) och då snurrar "lilla" nalle runt och springer in i skogen igen... DÅ vaknar jag... varför hade jag inte kameran?? Varför tog jag inte fram mobilen, f-n, jag har mött en björn... när jag hade hunden med mig och här hemma!! Sen.. oavsett så har jag aldrig hunnit fota den... det handlade om sek den var stilla... Men.. ja, ni förstår... jaha... blev jag rädd då?? Näe... inte denna gången heller, men chockad!!

Sedan var jag in och hämtade kameran och Jennifer (som absolut skulle med, ont i magen idag...) och gick upp igen... hade sett något som jag ville fota där uppe (granskott, räknade inte med nallen igen!)... och då stegade jag också mellan där jag o Lizza stod och björnen och det var 20 steg... =)

Igår då följde jag med Jennifer på fotbollsträning, precis som planerat... och jag och Lizza satt och tittade och jag tycker hon skötte sig utmärkt, ja, det gjorde Jennifer också så på söndag ska hon spela match! Lizza var intresserad av barn och bollar men visade inga tendenser på att springa efter... sen hade hon säkert gjort det om jag sagt "jah"... =) Liiite träning blev det och det blev då ligg och att hålla poss. Och hon är riktigt duktig på det tycker jag! Sen behöver vi givetvis träna mera på det...

Hej hopp!! Nu ska jag fixa papperen till tävlingen och håll tummarna för att mina ögon inte blir sämre nu...

1 kommentar:

Liza sa...

Haha...vad säger man...tur de är borta i Älvros ;D
Kommentar till förra blogginl. Ja du, jag känner igen mig i detta med att planera och så blir det förskjutet av diverse anledningar...allra helst när mina var små och jag lovar dig att det faktiskt blir bättre med tiden :) En sak är då säker, haha...vi har inte tråkigt och är då rakt inte sysslolösa :D
Kramar