onsdag 20 maj 2009

sista minuten...

... jo, fast vi inte hade tänkt det så har jag tränat lite idag också. Igår blev det som vanligt inte som jag hade tänkt mig... ni vet... ;-)

Var först superduktig, startade hem ifrån kl 10.00... måste vara marie-rekord... sen åkte jag till klubben, tog fram köttbullar till kvällens kurs & sedan letade jag skyltar... spår-skyltar... och tog med mig några ifall-att flaggor till spårstarterna. I väg, sen var det bara att börja... flaggade och skyltade alla 10 lägrespår & appellspåren och var då framme i Härjeåsjön, som var mitt mål, kl 13.30!! Snacka om att allt tar längre tid än vad man tror... nu fattas det ändå 2 skyltar, men men...

Sen var det dax för en härlig ridtur & så fick jag ett middagserbjudande som jag inte kunde motstå... TACK! Sen hade lixom dagen gått och det var dax för kurs igen...

Jag hade ju räknat ut att jag skulle hinna ett uppletande före kursen men så blev det inte! Och sedan blev det en mycket intensiv kurs med "typ" drop-in. Kalas-bra!! Det blev en enorm störning för de fyrfota och det märktes verkligen det droppade in en ny jycke!! Och tack Sussa för att du också kom, då blev det ju riktigt livat =D och det är ju det som behövs...

Ja, sen lurade jag kvar Sussa, Monica, brorsan & Suss... de fick stå grupp i framåtsändandet och sååå illa var det inte. Fast, jag måste hojta sakta, men... sen efter några repetitioner så tappade hon farten till gruppen och jag hoppas verkligen att det inte håller i sig! Men, jag ska hålla mig från att tjuvträna!... hoppas jag kan... hi hi...

Sen blev det också ett par inkallningar och sedan åkte vi hem för en god natts sömn! Ja, så länge det nu varade... undrar hur detta ska sluta, jag som behöver sova så mycket...

Idag började vi med hoppet och jag lyckades faktiskt få det ganska högt, vårt hemma-bygge... ut med en leksak, sedan ut med hunden och hon tycker det är ganska jobbigt! När hindret blir lite högt... men nu blir det ju verkligen en supergrej av det! Sen satte jag henne i bilen en stund och tog fram henne igen och det var lika nu, jobbigt att gå fram och hon är inte speciellt positiv till att hoppa och varför det är så vet jag inte... för rätt som det är kan hon spontant hoppa det höga medan vi busar. Något att lura på!
Sen var vi på skolan och körde stegen, det gjorde vi förövrigt i går också, innan vi startade här ifrån... hennes problem med den är att hon har väldigt bråttom, kan knappt hålla sig i starten, och då kan hon missa någon pinne och så springer hon ifrån mig =D Sen kan man ju faktiskt också trilla ner... Ja ja, vi jobbar med farten och alla stegpinnar!
Sen körde vi också lite fot där borta på skolan och nu är det bara att hoppas att det håller i morgon!! 2 till elit-tävlingar är vi anmälda till och vi får väl försöka ladda lite bättre till dem då! Men, man kan ju aldrig veta vad som händer i morgon... håll era tummar & tassar!!

OCH om en stund, så där en timme eller något så åker vi på en mycket välförjänt ledighet några dagar och kanske kanske, med lite tur... så får vi sova någon timme extra.. ÄLSKAR SÄS!

Sen är det ju så illa att datorn måste med... ligger ju en del efter i skolarbetet, ni vet... eller så skiter jag i det! Ha det! OCH NJUT

Inga kommentarer: