tisdag 5 maj 2009

kvällsbesök???

Nu var jag tvungen att leta en gammal bild på ett par av byns fjolårs nallar... Igår fick jag varken en titt eller någon bild... så helt säker kan jag inte vara, men... det är jag nog ändå!

Jag satt i P-Os knä i fotöljen och väntade på att Johan skulle komma in med Bira så jag kunde ta de stora på en promenix. Plötsligt "spetsar" Siri öronen och kollar ut genom fönstret... och HUR ofta gör Siri det?? Ok, Tanija, hon vet att det finns rådjur där ute... Tanija hänger förövrigt på direkt. Nu ska ni inte vara oroliga eller så för när allt detta händer så kommer Johan in genom dörren... Hmmm... Jag "rullar" ner på golvet och spanar ut... men det är skumt och svårt att se något. Den som såg mig skulle nog skratta... ja, inte min familj då, de är ju vana! P-O smyger runt och släcker lampor för att jag ska se och spanar själv i köksfönstret... hi hi hi...

Sedan går vi och kissar kväll! När jag kommer hemåt så börjar hundarna dra lite uppför backen, inte mycket men lite annorlunda, ni vet. Siri drar sedan mot hygget och då måste jag ju gå och kolla vad det är... nyfikna Marie! Ja och vid garaget, där är det tvärstopp!!! Tanija går inte en mm till!! Har aldrig varit med om liknande!! Och vi har ju gått på björn förut och då har hon låtsas som ingenting, men nu var det tvärstopp!! Jag gör en liten cirkel, ett par tre meter i diameter och försöker igen. NIX, det är samma stopp igen... Siri då, jon hon är också nyfiken och hade velat se vad som fanns där uppe på hygget... precis som matten!

Min superba uteslutningsförmåga sa mig dock att det var en nalle som var på besök. Så... när jag kom in så gick jag in till Johan och sa att om Bira skulle ut på natten så var det koppel som gällde och kanske var det bättre om jag gick ut.... och det höll han med på helt och fullt...

Nu ska det bli spännande och se vad som händer till kvällen!

Annars hade jag kurs igårkväll. Alltid intressant med nya individer... nu kör vi benhårt och träffas redan i morgon igen... Tanken med det är att bli klar före sommaren, och för några av deltagarna så har jag redan klurat ut lite... Det var förövrigt en ovanligt lugn kursstart och jag hoppas det fortsätter så!

Idag hoppas jag att det blir lite tid för mina egna, måste väl plugga lite också... men Johan är hemma och är sjuk ( han kräktes i går kväll, han gör så ibland utan att något är fel, men det är dumt att chansa, skojade med han och sa att det var för han var så rädd för nallen... ;-) ) och då kanske jag kan smita iväg en stund och lägga något lååångt spår! Och lite lydnad??

HEJ HOPP!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Låter som en spännande kväll. Gå gärna in och kolla bilderna på min blogg :-) Kram