fredag 24 maj 2019

nära var det...

Jag behöver ta fler dagar som den här!!


Nu räckte inte tiden riktigt till, tiden går ju som bekant fort när man har roligt ;-) och man skulle kunna äta något annat, till exempel grilla en korv... eller köpa med sig en räkmacka... och inte ha kurs mitt i allt ;-).




Efter jobbet åkte jag hem, ut med valpar, mat till valpar, ut med de stora hundarna, och sen stoppade jag in Allis och valparna i bilen och åkte till Sveg. Shoppade skurmedel och hämtade ut ett paket och så ut i skogen!


Först la jag ett spår till Allis och medan det fick ligga och gotta till sig så åkte jag upp till ett torp och där tog jag med mig de små och gick en runda i skogen :-). Ja, det blev lite blandad terräng... gammal äng, lerdike, skogsväg/stig, och rå skogsterräng! Jag tror de var rätt trötta när de kom till bilen :-).




Sen var det Allis tur... Drygt 800 meter och med 8 apporter utlagda. Och vad kan jag säga... snyggt upptag, spårnoga, även om jag ibland tyckte hon gick med för hög näsa och var helt fel... 7 pinnar/apporter med in och när jag tittar i spårappen efteråt så ser det otroligt bra ut!! Och hon hade ett otroligt tryck i linan och var väldigt motiverad. Superkul!! Nu ska jag se om jag kan lura någon mer okänd att gå ett spår åt henne... ;-)




Efter maten hade jag valpkurs och 5 härliga ekipage. Man önskar att man kunde ge dem mer, men jag tror varken vi eller hundarna orkar mer. För en del räcker det att behöva vara med varandra utan att hälsa för att de ska bli trötta :-). Hoppas mattar och hussar kan få något bra ut av det iallafall.






Sen var tanken att bara åka hem och göra alla kvällsrutiner före hockeyn... men så... äh, jag tog ut Allis och körde lite lydnad. Bannade mig själv för att jag alltid glömmer grejerna för att träna framförgående, men vi körde fritt följ och kryp.
Krypet är ju något som hade varit otroligt skönt att få betyg i när vi ska tävla, men jag har svårt att tro att vi kommer hinna få till det. Nu tycker jag att hon hade en låg och bra position, jag hjälper henne och ska nog göra det en stund till. Jag måste få till fler steg och se till att jag inte alltid belönar efter samma antal steg...  Det kändes som vi ändå tagit ett steg framåt i detta moment (trots vila) och det känns bra!


Fria följet kändes också bra, och hon börjar få tillbaka sin glädje och sitt engagemang. Härligt!


Så, det var väldigt nära att jag hann med det jag tänkt... det var promenaden runt Ica som inte blev av, och med tanke på valparnas energi när vi kom hem så hade det behövts, ha ha ha...




Och så får man väl säga grattis till Finland då som slog ut Sverige ur hocksy-VM, snyggt spelat! Och de förtjänade verkligen vinsten!




Hej hopp!

1 kommentar:

Liza sa...

:D :D :D
Kram