måndag 7 maj 2018

sov sött!

Ska skriva någon rad innan jag går och lägger mig...

Eller snarare försöka... Ska kika lite på hockey också, samtidigt! Ha ha ha... hur jag nu ska fixa det när jag knappt kan hålla ögonen öppna...
Jag slogs med ved och släpvagn till 23-00 igårkväll/natt och sen upp vid halv fem... Det är inte riktigt min grej... och jag fick ändå göra klart veden idag, för jag orkade helt enkelt inte igår... och så gick släpvagnen sönder. Magnus (grannen) var upp nu en sväng och kollade, men han fick inte heller till det... något verkar ha gått sönder. SKIT!
Nu har jag gräsligt ont i kroppen... vader (bär veden uppför en backe), rygg, armar... men jag tycker ju om att pyssla med sånt här :-) och smärtan är väl bara ett tecken på att man är otränad, eller? ;-) och jag antar att det hjälper till att jag krattat både igår och idag också...

Igår när jag var in till Sveg och hämtade veden så passade jag och Liza på att träna lite lydnad. Allis tyckte det var väldigt varmt och det märktes i tempot. Annars tycker jag att hon kan det mesta hyffsat till tävlingen.

Idag blev det också träning på Sveg, det är ju måndag ;-). Jag körde lite med alla tre, men tänker inte gå in något närmare på det nu... Men, jag är nöjd med det jag sett... Det ska vara Cider då som är svårt, men det var länge sedan vi körde något nu... Ska se om jag orkar få fart på henne också.

Imorgon ska jag hålla mig i byn... ta en promenad om det inte är för varmt, och lite senare måste jag ut och lägga spår (är det för varmt att gå blir det tidigare)...

Nu har jag redan varit uppe för länge... Sov sött!

Hej hopp!

Inga kommentarer: