söndag 6 maj 2018

fundering...

Är det inte meningen att man ska sova ut när det är helg?

Nu har jag varit uppe i två timmar... och det betyder att jag sovit rätt många timmar för lite (typ 4 timmar för lite...)... Undra när jag ska sova!?

Jag tror jag fått rätsida på det här med däcken... vi får se... Nu frukost, sen ut och leta grejor :-)

Och i em/kväll får jag troligen ett släp med ved... och det roliga kan börja ;-). Skulle haft en huggkubb så jag kunde klyva den lite bättre. Men  jag kanske hittar på något bra! Jag är ju lite korkad och tycker att det är ett härligt jobb det här med veden... :-)
Hockeyn börjar tidigare idag, men då är frågan om jag hinner titta...

Och så måste jag berätta om min stackars kyckling... Jag fick ju 3 levande (och Sandra fick 3). Nu har jag en som inte är speciellt pigg och jag har beslutat mig för att jag måste ta bort den. Den blir bara sämre och sämre... Jag tycker det är skitjobbigt... och det är kanske inget konstigt med det.
 I höstas slaktade jag 3 kycklingar/tuppar när de var 6-7 månader, och som jag då "kände".Pappa hjälpte mig eftersom det är svårt att göra själv med dessa giganter, men jag hade inga som helst problem med det... och anledningen till att jag har höns är ju för att jag ska få kycklingar att slakta. Vad är skillnaden? De var ju dessutom pigga och friska... Konstigt!

Hej hopp!

Inga kommentarer: