söndag 24 april 2016

spa

Och för alla som undrar om jag trillat av pinnen eller vad som hänt så kan jag ju berätta då att jag haft en veckas semester och tillbringat dygnets alla ljusa och mörka timmar på ett spa mitt i... Sverige och inte alls stressat eller kört en endaste mil bil... Ha ha ha... jösses så trött jag är... allt blir i en endaste röra! Bara så ni vet vad som väntar om ni fortsätter att läsa...

I fredags åkte jag ner till Dalarna och där hjälpte mamma, pappa, Lotta & Johan mig med den ved jag hade att ta reda på efter en gallring. TACK!! Ni är bäst!!! Detta pysslade vi med hela lördagen och söndagen...

På måndag morgon packade vi, jag och de 4-benta, in oss i bilen och åkte till Kungsbacka söder om Göteborg. Där hade Bira en date med Jason. Nu tyckte fröken bus att det inte var riktigt dax ännu och jag hade ett prov att skriva på onsdagen, så jag packade in hundarna i bilen, ja även Jason, på tisdagen och åkte hem till Älvros.

På onsdagen försökte jag sova ikapp det jag missat under natten mellan måndag och tisdag, men halv 7 på onsdag morgon tyckte inte P-O att jag skulle sova mer... Under dagen tror jag att jag hade typ 10 telefonsamtal och hur många sms som helst att svara på OCH jag försökte då att plugga in alla max-betyg som finns i brukset... Katastrof! På eftermiddagen åkte jag in på Sveg med Jennifer, hon skulle ju på ridskola, TACK Sussa som körde fast det inte var din tur :-). Jag stannade kvar och tränade lite hund, jakt/apportering i skogen med Allis och Cider och ett hårt spår med Allis och vid 18 så kom Cecilia och jag skrev mitt prov. Nu håller vi tummarna för att det gick vägen!! Fast jag känner mig inte alls redo att döma... ha ha ha...

 Sen blev det en lite längre promenad med Allis, i skogen, innan jag åkte till Orrmo och hämtade Jennifer.

 Behöver jag säga att Jennifer kom och väckte mig på torsdagmorgon?? Just det halv sju... Sen var jag till Hede en snabbis (provtagning) innan jag åkte till Ljusdal på kurs. Detta var egentligen sista tillfället... och jag vill inte... jag vill fortsätta! Det är så underbart att ha något att träna mot och jag behöver någon som sparkar mig i rumpan och ger mig tips på nya övningar som jag kan göra!! Grethe är bäst!! Vi fick testa en ny övning och jag känner att bara jag vet vad jag ska göra och är rak och tydlig så förstår Allis och gör det hon ska. Häftigt!

 Sen åkte Johan med mig hem och tog min bil. Jag körde ner Jason till Ljusdal på fredag dag... och BÄSTA Johan och Albin körde honom vidare till Kungsbacka!! Behöver jag säga att jag la mig och sov när jag kom hem på fredagen?? Behöver jag säga att jag hörde när Jennifer kom från skolan, men jag orkade inte inte kliva upp och laga mat direkt så jag råkade somna om?? Ja ja, det blev middag senare...

Igår lördag så var jag och Liza ut i spårskogen med våra fyrbenta och hos mig fick Lizza och Bira varsitt skogsspår. När det var klart så åkte jag in på Sveg och la varsitt hårt spår till Allis och Cider.
 Efter middagen tog jag Allis och gick ner på täkten och tränade på övningen vi fått av Grethe.

Idag var det städdag på klubben och efter det körde vi lite träningstävling och sen planerade jag och Liza spårhelgen som kommer vara första helgen i juli.

Efter middagen så gick Allis och jag ner på täkten igen och tränade lite jakt. Sen tog jag Cider och testade samma övning, men hon är inte riktigt mogen för det och jag skulle behöva höja värdet i apporteringen hos henne... Det är synd för hon är otroligt duktig om hon bara skiter i alla dofter.

Nu skulle jag behöva åka på en veckas semester med spa och lyxsömn, men det kanske är lika bra att jobba...?

hej hopp!




Inga kommentarer: