söndag 24 mars 2013

blunder...

... eftersom jag ju är av typen som kan bjussa på mig själv så ska jag göra det idag... ett gott skratt förlänger livet... eller så anmäler ni mig för djurplågeri...

När jag jobbar helg och då jobbar 10-15 på söndagar, brukar jag kliva upp och ta vår långpromenad på morgonkvisten, istället för att stressa med det när jag kommer hem och skulle vädret vara strålande så är det säkert ingen 4 bent som inte ställer upp på ytterligare en promenad... Så vid sju (strax efter) så klädde jag på mig, och sen så ropade jag på Siri... 15ggr eller något, men hon kom inte ner och då struntade jag i henne, tog ynglingarna och gick på promenad. Hel häftigt väder!! -15 (-10 när jag kom hem :-) ), fullt solsken och snöfall! När jag kom hem åt jag frukost, gejsade lite med datorn och gav hundarna mat innan jag åkte iväg till jobbet... just det!! Jag glömde ta ut Siri... god morgon Marie!! Och stackars hund... nu kom jag ju på det när jag satt här i telefonen och kunde ringa hem och be Jennifer ta ut henne... ha ha ha... och hon hade ju heller inte gjort något väsen av sig så superakut kan det ju inte ha varit, men stackars hund!!

Om ni undrar varför jag aldrig bloggar nu för tiden så handlar det mest om att man måste vara inne om man ska grejsa med datorn och då mars och detta väder är Maries väder så kan jag tala om att det bara inte fungerar att vara inomhus!! Det tar liksom stopp när jag försöker öppna ytterdörren och kliva in... det går inte... och har jag inget att göra ute så kan jag ju alltid sitta på bron och läsa en god bok... och det tycker jag att jag kan få göra! Snart kommer tider då jag istället gömmer mig för solen... och på jobbet så tycker jag ju att det blivit så rörigt att blogga. Dock verkar det som de kopplat bort mig från norska linan och det känns bra, men antalet agenter på linan påverkas ju ändå och jag tycker det blir väldigt hoppigt! MEN nu är jag här... :-) (vi får se hur länge jag orkar ;-) )

Nyheter: Bira verkar inte ha ont i ryggen på en endaste fläck! Och i förrgår hade apoteket äntligen fått hem Seraquin som jag väntat på i nästan 2 veckor... superservice... nu var det slut hos leverantören, men ibland önskar man att det fanns en djuraffär i närheten så man kunde gå in och köpa något annat glucosamin tills vidare! Men, nu har vi börjat och jag hoppas inte det gör henne piggare, ha ha ha... hon är inne i en... aktiv period av sitt liv! Tidigare i veckan hoppade hon upp på bänken och högg tag i papperspåsen som var runt min blomma och drog... ha ha ha... tokfia!! I alla fall lyckades jag hindra blomras och hon fick bara med sig en bit papper... sen har vi en smörförpackning mindre... locket var ganska helt, fina lufthål om någon vill ha för att odla mask under... hi hi hi... själva asken var det inte mycket kvar av, men det som var kvar var utspritt över hela köket i små små bitar... och igår så tog hon en socka av Jennifer, en ny tjocksocka!! Så om någon känner för att sticka en ny... så skulle nog Jennifer bli glad, för hålet i denna var... rätt stort! På promenaderna så har hon börjat ta efter Lizza... Lizza åker ju kana och kan springa liggande... Bira gillar att rulla sig och nu har jag också sett tendenser hos henne, att titta på Lizza och sen själv ta lite fart och åka kana på ryggen... hi hi hi...  och far man fram så, då tror inte jag att man har ont i ryggen...

Vi tränar lite, jag tränar mest Bira... kanske för att jag har ändrat min plan för Lizza och jag har faktiskt inte riktigt orkat ta tag i en lösning där. Prio ett är nu att man inte ska äta människor! Och så tror jag att rallylydnaden är superbra! Vi kommer ut, får lite tävlingsrutin, det är "enkelt", och hon får se att ingen människa i världen kommer att attackera och äta upp henne och kanske kommer hon se att hennes matte skyddar henne mot allt ont :-). Så... vi har ju tävlat i rally en gång, i Ånge... och vi är anmälda till en tävling i Sundsvall och OM det inte krockar med annat kanske jag anmäler till en i Gagnef också! Sen ska vi ta oss igenom en lägre tävling, förhoppningsvis utan att gå vilse och med ett uppflytt! Så hoppas jag komma igång att träna sök och se om Liten kan växa lite med det också :-).

Bira och jag tränar jakt för fulla muggar! Just nu fokuserar vi på sitt, sitt under rörelse och så tar vi någon kanindummy apportering då och då. Jag tycker hon är hyffsat duktig på sitt, rätt bra på inkallning om jag säger hennes namn och inte alls särskilt bra om jag använder visselpipan! Men, det är väl bara att träna vidare :-). Några filmer finns ju att se... och fler lär det bli!

Nu i påsk så fick jag en dag komp som jag inte räknat med och försöker få en dag till också! Jag och Jennifer + Jennifers kompis Stina ska åka till kojan och mysa under dessa dagar! Känns riktigt bra tycker jag! Så kan tjejerna vara ute och grejsa och jag sitta på bron med en god bok och där emellan träna lite hundar! Hoppas vi får riktigt bra väder!! Och jag tar gärna -25 på natten om jag bara får sol på dagen ;-).

Hej hopp! 

1 kommentar:

Unknown sa...

Då hoppas jag att ni får en underbar påsk ledighet!
Tycker du är duktig o jobbar dina hundar som bara den!
Själv försöker vi få ordning på bruks elit lydnaden!
Kramar till er alla!