måndag 28 december 2009

slutet


Ja, nu är det bara slutet kvar på detta år och faktiskt så har inspirationen och suget efter att få börja planera träningen kommit nu så här de sista dagarna! Härligt!! Jag har nu utmanat Johan & Bira denna vecka... =) Lizza & jag ska under veckan träna på sitt, ligg & stå och bli bättre på det än Johan & Bira!! Ha ha... sen tror jag ju ärligt att jag och Lizza behöver mer än en vecka, men det behöver ju inte Johan veta!! Hi hi... Vi ska i alla fall komma igång på riktigt nu och jag ska göra en liten träningsplan, så jag lixom kommer igång på riktigt!! Jag & Tanija, vi har vintervila en stund till, men snart är det dax att köra igång för oss också, i maj hoppas jag på en första elit-spår-start, om vi nu kommer igenom det stundande löpet...
Tv. Johan och Bira posserar!! (juldagen)

Julhelgen då... jo då! Nu är den passerad och överlevd. Som vanligt en del stress, men jag försöker att ta det lungt och hoppar över det som inte måste göras, he he...

Bira & Lizza fick först vara med hos svärföräldrarna på julafton. Bira fick sedan gå ut i bilen när vi skulle äta och det berodde till 100% på att hon är enormt tjuvaktig från bänkar och så... och vi ville äta i lugn och ro! Lizza blev kvar inne... hon struntade sedan i tomte och rubbet, fast det hade varit roligt att få hjälpa barnen att öppna paket... =)
Sedan bar det som vanligt av till min mor och far och fast de bara har en jycke (svärisarna har 4) så här hemmet lite mer anpassat och öppet för våra fyrbenta... Lizza blev under dagen och kvällen enormt trött... inte så konstigt kanske, men det måste också vara ganska nyttigt med tanke på miljöträning och så... i alla fall slocknade hon mitt i vägen där i Häddal och vaknade sedan av två galningar som vrålande jagade varandra över henne... hon fick panik, men det hela gick bra ändå. Det är inte lätt att vara valp här!
Lizzan är annars enormt snäll!! Hon bara...är... och mysig och jaa... alldeles underbar! Ljuvligt va!? Sen, hon är ju givetvis valp!! Annars så har jag fått en GPS i julkapp och det betyder ju att någon i alla fall inte vill att jag går bort mig i skogen, ha ha ha... och nu är det kart-fixning som står på schemat =) OCH så kul jag ska ha!! Nu kan jag ju kolla hur långa spår jag går och hur långt jag verkligen har mellan pinnarna och överträna på ett bra sätt... Jag kan också kolla vilken hastighet vi håller när vi cyklar =D =D. OM jag nu bara kan lära mig något så tekniskt... hmmm...
-De här kulorna ser jätte fina ut!! De kan ni väl hänga upp i granen??
-Nähä... men, här har någon glömt några pappersbitar. De skulle se jätte fina ut i granen!! Dem kan ni väl ta i alla fall!! Jag kan hänga upp dem om ni inte orkar...

Einar har fått julklapp av faster =). De ska fostras i tid!!
Bira bus har lite rally på juldagspromenaden!
Det var mycke snö åt lilla Bus redan då och sedan dess har vi fått ytterligare 2 dm... Men, kul hade hon och gott luktade det i skogen och inte kan väl lite snö stoppa en då??
Vem är detta??
Siri kommer snällt (??) när mamsen ropar.... det var mycket snö även åt rottorna!
Och nu längtar vi ut igen!! Men termometern säger -20 och stanna inne i värmen idag! Hoppas på bättre temp i morgon och det blir väl en data kväll om inte svt har något att erbjuda... digitalboxen sa tack och adjö dagen före julafton eller så... trist!
Någon som har en friluftskarta på CD skiva över nedre norrland till mig?? Vore såååå trevligt!!

OCH en hel del och många tankar går till Ulrika & Milou, och många tankar har gått till er under julen!! Hoppas verkligen att allt håller ihop nu och att han blir frisk och glad på ett ögonblick!!
Tror det blir lite jycke-planering nu... Kram på er alla!

Inga kommentarer: