söndag 7 januari 2018

Eh...

... och om ni undrar varför det sedan blev tvärtyst här så vill jag bara säga att jag inte gjort ett skit den sista veckan...

Allis har fått springa lite lös och då har det blivit några inkallningar och många skratt! Ibland är hon bara för härlig... 1 apportering har vi gjort, en "dold" (= hon vet inte att jag droppade den i stigen när vi gick) som var lite längre och den var riktigt bra ut! Det känns bra, kanske börjar hon förstå :-).

För så där en vecka sedan slog förkylningen mig i sitt grepp... det började med att det satt i rösten, jag kunde inte prata alls... sen kom hosta, feber och så kom det där med noll-röst tillbaka.

Igår kände jag mig riktigt pigg och var ute och skottade snö med ett leende på läpparna. Jag ÄLSKAR att skotta snö och det som låg var lätt och luftigt.
Sen gick Allis och jag en runda på byn och hon träffade Aston. En riktigt rolig kille i lämplig storlek... Hon är ju inte överdrivet förtjust i andra hundar, men Aston gick bra. Hans huvud är ungefär lika stor som Allis tassar... ha ha ha...

I natt vaknade jag och hade gräsligt ont i huvudet... och det hänger fortfarande kvar... Jag brukar inte vara sjuk och börjar bli riktigt frustrerad över detta!! Jag vill vara pigg, träna hund, jaga, åka skidor... Och Allis som normalt är den snällaste och coolaste av mina hundar inne, hon börjar hitta på en massa tok och så fort jag kliver upp så flyger hon upp och viftar väntande på svansen... Lilla skruttan...

Idag mötte vi Aston igen. Jag är dock lite orolig för att hon ska göra illa honom... hon vill ju nypa till när han springer förbi och klappa till honom med tassen om hon får chansen. Och han är ju så liten... Men, idag höll buset inte i sig lika länge...

Så nu bäddar jag ner mig i soffan igen och lyssnar på när den hemska stormen drar in... Helt ärligt!! Att hitta info om detta är typ omöjligt. En plats säger att det ska kulminera vid lunch, en annan att det kommer på em/kväll... man ska inte åka bil... det kommer gå längre norr ut än vad man trott... HALLÅ!! Det är väl inte konstigt att folk skiter i varningarna!!? Jag har en dotter som sitter i Älvdalen och hon hade tänkt ta epan och åka hem idag... och så ska jag försöka få fram när det passar bäst att åka...
Min väderstation har visat 0 m/s hela förmiddagen. Inte för ens nu har det börjat rasa lite snö från träden. Typ SMHI hade väl kunnat göra något så man kunnat se hur långt det kommit!?

Äh, nu latar vi oss! I morgon är en annan dag och jag hoppas det blir en bra dag!

Hej hopp!

Inga kommentarer: