onsdag 7 december 2016

en snabbis ;-)

En liten snabbrapport från Larsesbacken i Älvros :-).
Köket har tagit form... redan i söndags låg golvet på plats, skåpen stod redo att fyllas och listerna spikades fast. Det är under de nya skåpen som det saknas... Precis som planerat (OCH DET händer banne mig aldrig!!!).
 Nu var det så att jag visst är väldigt dålig på att räkna... och jag fick några paket med golv över... och, äh, jag tar matrummet också! Mattan är hur ful som helst, men hel till skillnad från den i köket... Och det tänkte jag fixa igår, men då gick allt som det brukar göra, ha haha... En bräda, en ynklig liten bräda tog typ 2 timmar... Men, nu är den värsta klar, den ska ligga i dörröppningen och där är ett snirkligt dörrfoder. Om jag hinner något idag, ridskoleonsdag ni vet, så ska jag såga till de brädor som inte ska vara hela... Sen borde det bara schwicha till ;-).

Hundligt då!? Jo... efter helgen där de hjälpt mig framåt o bakåt och bara fått titta på, ja jo, Allis fick en promenad på Sveg med "gänget", men annars har jag bara varit snickare ;-).

Denna vecka har jag dock bestämt att mina 4-benta små murvlar ska gå först! Så, nu har ynglingarna fått gå på lite längre promenader. Och jag älskar det!! Nu hotar de dock med plusgrader igen, och jag gråter... Vi får se hur jag lyckas hålla i det. Bira har vattensvans eller något annat, det verkar ha svårt att släppa, så hon får just nu bara gå ut o kissa... inte i närheten av promenader blir det... då har jag udda antal att gå morgon o kväll med och då har de fått turas om att få gå ensamma :-).

I måndags så var jag till Sveg o trände. Jag frös som gatan och har "bara" volvon, som just nu bara har två burar + att jag var tvungen att ha med sand hem, så det blev bara Allis o Cider.
 Med Allis blev det rörelse mot en pet-flaska, för framförgåendet. Hon är duktig, men lite snabb, ha ha... jag vill inte riktigt att hon skuttar fram, så jag måste akta mina klick!
Sen blev det fotgående och uthållighet i det. Det blev också med människor som gick nära, vilket hon struntade helt i, underbara jycke!! Blev också ett läggande och en inkallning. Hon är super ;-). Vi behöver dock träna mer uthållighet och snbbare sättanden, som sker varje gång vi stannar, men det brukar vara enkelt att lösa :-).
 Cider blev också linförighet, hon är duktig, men mer nosig och... äh, svårt att sätta fingret på det, men mer träning behövs! Och mot petflaskan har vi inte kört, tror jag, men hon var med på nötterna snabbt och det är kul att träna lite nya saker.

Nu ska jag hem o promenera! Hej hopp!

1 kommentar:

Liza sa...

Vad kul med "lite" nytt där hemma :D
Får göra en visit och kolla sen :D
Synd att jag missade träningen men jobbade till 18.30 och efter nästan tio timmar på dagis så lovar jag att orken helt enkelt bara inte räckte till, stööön.
Kramar