onsdag 23 juni 2010

Midsommar...

Ja, nu packar vi väskan och lilla bilen för fulla muggar... i kväll bär det av till Säs för midsommar och sedan lite ledighet... Ska bli ljuvligt!! Som yr säger ska det sessutom bli varmt och så där också... Phu... det är lite jobbigt för det finns inget toppenställe att bada hundarna på. Själv kan vi ta ån om det behövs! Men, i alla fall... Ha en RIKTIGT HÄRLIG och UNDERBAR midsommar mina vänner och stressa inte ihjäl er... se till att ta det lungt en stund eller två också... ;-) Själv har jag packat måååånga böcker =).

Igår så packade Johan och jag in de "små" fyrbenta för ett dopp i bussjön! Härligt och det är otroligt vackert där... Johan var ju som sagt med och han var också i och doppade sig! Brrr... mamman är badkruka!! =D... Men, han lyckades med köttbulle-hjälp locka ut Lizza till att simma... strongt gjort! Och Bira... ha ha... hon ser ut som en dränkt katt och som hon tycker det är pest och pina att vara där... men det finns några små små saker som avslöjar henne... hon drar som en idiot i kopplet på väg dit, hon står och väntar på mer när hon väl kommit in i land (=att vi ska slänga saken en gång till) och så där! Jo, och nu så sprang hon faktiskt ut i vattnet (bara 2 steg, men ändå!) en bit innan hon sänkte farten och såg så där lidande ut... Men, jag oroar mig inte, jag tror det kommer!! Och nu tror jag poletten trillade ner... eller snarare hon vågade och insåg att hon kunde, ja simma alltså!

På morgonpromenaden igår var det en duva som flög upp och nu behövde jag bara säga sitt 2 ggr innan hon satte sig. Kanon! Sen idag blev det bara en kort-variant på prommisen, Bira verkar inte må så bra så då vände jag (bajsade ca 75ggr) ... Hoppas verkligen det är övergående!!

Sen... nu är det bara typ 11 veckor kvar till älgjakten börjar!! =D =D och jag läääängtar efter vintern... Fy bubblan vad jag hatar myggor!!!

Här går det undan...
_Ta den om ni kan!

-Köttbulle-bedjande ögon.... =)


Lizza-liten simmar!!



Och Bira med...
Glad midsommar!!
Åker som sagt på sem, men datorn packas också... ;-)




Inga kommentarer: