söndag 21 februari 2010

Glömda saker & republikens hund!

Först måste jag ju berätta att jag nu vet varför lilla tallplantan i föregående inlägg klädde på sig mer kläder... fy bubblan vilket väder!! -20, halv storm och snöfall... SVINKALLT!! Det blir helt klart en inne-dag idag... Kanske måste jag skotta lite snö, det har inte kommit mycket, men det driver och är "tät snö" så det är nog jobbigt att komma upp för min backe =)

Lite glömda saker...
# TUSEN TACK mamma för att du var barn & "bebis"-vakt igår!! Och att du dessutom körde hem dem... trots min struliga bil =) Jag har nu lärt Jennifer hur man vrider igång lyset, så man får helljus också ;-) (Jennifer 8år visade mormor hur man la i backen på min bil då "ritningen" uppe på växelspaken inte stämmer...)
# Tackar för förra helgens ljuvliga tjej/alla hjärtansdag middag!! Ni är bara bäst!! (vi var på lilla hotellet och åt thaimat, jag åt friterade räkor, som är en STOR favorit... =) och vi är Sussa, Therese & jag).
# Tanija blev årets brukshund 2009 i klubben... (GRATTIS till er andra som tog priser!! Liza & Rocky, Josefine & Malte!! Tror det var de...)
# Tanija kom på delad 15e plats i rottweilerklubbens brukskannan... =) med bara 4 starter...



Ja, så igår så startade jag runt 10 snåret hemifrån och var hemma precis när de ljuvliga svenska killarna gått i mål och plockat fin-fina medaljer... alltså runt 12 snåret... Skjussade Jennifer till Häddal, lånade mormor & morfars bil, så vi skulle få plats, packade om, hämtade Sussa & Joey i Orrmo, till Älvros, bytte om och packade in Tanija, Bira & Johan i bilen. Fy bubblan vad det är härligt med hundar som Tanija & Joey!! Bara att stoppa in dem i bilen tillsammans och aldrig minsta lilla tjafs... Härliga hundar!! Och så bar det av till den stora staden...

Vi var ju ett litet gäng, egentligen från Ö:a Härjedalens BK (ha ha) fast det var en SKK tillställning... Liza, Lina, Johan, Sussa och jag... Det hela började med lottning och vi hade tur och behövde inte gå upp mot varandra... Nu har jag lite dålig koll på vad alla fick möta, men domaren var väldigt förtjust i små hundar & med njuffe, aussiar & rottweiler (Bira är ju i alla fall halv-liten...) hade vi mest lust att inte ens gå upp... =) Nu hade de gjort om lite och även veteranerna fick gå med de "vanliga hundarna...

Liza och Rocky var först ut och tyvärr så åkte de ut i första omgången. Lina hade två hundar och en åkte ut, en blev kvar, Sussa och Joey mötte en stor-pudel som de kom före förra året, men nu gick det tyvärr inte... Johan & Bira fick möta en amerikansk cocker från Caci's kennel, men de fixade det och gick vidare, HÄRLIGT!! Jag och Tanija fick möta en labbe, 5 år gammal och hade vi inte tagit hem det så hade jag nog brytit ihop, men jag föredrar ju rörelser och hur elakt det än låter så hade inte hunden rörelser... Vi gick i alla fall vidare och Johan blev total-chockad... ha ha...

Och Sussa fotade oss när vi var uppe, TACK, och när jag såg denna bilden så inser jag ju att min hund faktiskt står och hon ser inte så dum ut som jag trodde... Blir såååå glad ska ni veta!!
Det var svårt att fota där inne då det var lite för mörkt och så blev det lite avstånd, men det får ni stå ut med =) Vi gick in i ett annat rum och fotade Joey och nu ångrar jag att vi inte gjorde samma sak med Bira & Tanija... det blir ju så mycket renare bakgrund mot hemma...

Ja, i rond 2 så fick vi andra också packa ihop! Johan & Bira mötte då en sv & silver dvärgsnauchzer, jag & Tanija en tax...

Sen ska vi ju komma ihåg att alla hundarna är redan vinnare, det är ju länets bästa hundar...

I veteran sedan så mötte Tanjia och jag en mycket vältitulerad bostonterrier och då åkte vi ut i första ronden, jag har lite kul åt det där... blev kvar bland ynglingarna, men inte bland veteranerna... nu, jycken vi mötte den tror jag gick till final och om den blev etta eller tvåa, det minns jag inte, men ni förstår...

Vi hade i alla fall en supertrevlig kväll och det blev en hel del surr med trevliga människor som man aldrig träffat förut & som jag hoppas vi träffas igen! Och så fick vi en underbart god middag!! Perfekt!!

Nu ska jag kolla in reprisen från gårdagens skidor, så jag får se spänningen... ;-)

Ha det gott mina vänner!!


















Inga kommentarer: