onsdag 12 augusti 2009

Tårt-kalas för Jennifer idag!!


Hipp hipp hurra för Jennifer & Fanny som fyllde år igår!! 8 och 6 år blev de nu stora tjejerna!! Och jag tror att i alla fall Jennifer känner sig ganska nöjd! Fanny har vi inte hunnit med att gratta än =) Men, vi kommer!!
Idag var det barnkalas på schemat och jaaa... vad ska man säga... Bira fick ingen tårta igår, så hon såg väl till att hon fick det idag då... undra om hon får ont i magen i natt... hi hi hi... Och HUR många gånger tror ni hon hoppat upp på bänken efter detta och kollat om där fanns mer??? Ja ja, lite tårta till barnen blev det så de var nöjda ändå. Fika är ändå en bi-sak när man är barn och är på kalas...
Siri har fått en ny utkiks plats och jag har ganska mycket att säga om henne just nu... för att ni ska få en uppfattning om varför jag gnäller på henne... Men, det är ju svårt att förklara när man ska göra det för någon som man inte vet hur mycket om oss som ni faktiskt vet... Det mesta just nu, det bottnar ändå i en ENORM rädsla för att jag snart kommer att förlora mina 2 bästa vänner... Tanija har 2 nya tumörer... och just nu hoppas jag av hela mitt hjärta att hon är skendräktig och inte är sig själv av den anledningen...
Siri då... Hon och jag har ett problem och det har vi haft sedan den dagen jag hämtade henne. Hon jobbar, jag jobbar, men VI jobbar inte! (Kan säga att hon redan från 9-10 veckors ålder struntade TOTALT i om jag gömde mig när hon inte hade koll på mig och så har det sedan alltid varit...) Och jag är helt övertygad om att i princip hela vårt problem ligger i att vi inte sammarbetar. Min kunskap är för liten för att lösa problemet och finns det någon vänlig själ där ute som kan ge mig ett tips på hur vi ska kunna sammarbeta så blir jag jätteglad!! För jag vill verkligen...
Nu har jag bestämt att möjligen tävla Siri en gång till, sen ska vi ta det lugnt... jag tänker inte stoppa in henne i en garderob, givetvis kommer hon få hitta på saker med mig och hon spårar ju som en gud!! MEN Siri är inte frisk och det är enormt jobbigt att inte veta om ens hund mår bra eller dåligt av saker och hon fixar inte förändringar och min känsla är att tävlingar är för mycket "nytt" för henne.... Och kanske kanske kan vi förbättra vårt sammarbete av att vi bara gör sådant som är lätt & roligt tillsammans... hoppas hoppas... Kanske kan det vara så att hon mår bättre av att "bara" vara "hemma"-hund??
Sen är det så här när jag bloggar! Jag skriver om det jag tycker är jobbigt, svårt osv, för att jag hoppas att någon där ute kan ge mig ett tips på hur jag ska lösa det... Tänk om jag bloggat när Tanija var yngre... tänk vad många tårar ni fått & desperata rop på hjälp!! He he...
Sen skriver jag givetvis en del om funderingar (vill ha era funderingar "tillbaka"!!!) och om jag kommit på någon finurlig lösning på något... vilket nu sällan händer... och som alla skriver jag väl om det som går bra!! Nu är jag en skrivare... om ni inte redan märkt det ;-) Och jag ÄLSKAR att skriva mycket och länge... sen kan man ju själv välja om man vill läsa eller inte... eller hur!?
Ja, så är det... och jag kan säga här och nu att Siri har en enorm kapacitet, fart och glädje och skulle kunna nå hur långt som helst inom tävlingsvärlden, men, vi måste få ett sammarbete...

Så, undrar ni varför jag känner mig hundlös... 2 är sjuka, en är inte min... Och just det att de inte kan säga mig hur de mår och att jag måste gissa... det är grymt tungt!!
Idag har vi varit till Sveg, Tanija har gått igenom ett elitprogram (ej stege, plats & spår) och hon gör mig vett-skrämd!! Kan ni tänka er henne lägga sig ner, med huvudet på marken och vänta på mig?? Inne på lydnadsplanen?? Och sedan halv-joggade hon runt uppletanderutan... =( Gråter nästan bara jag tänker på det...)


Bira-bus, vårt tårtmonster... var också med! Flirtade lite med Jack-N när han övade på att stanna i bilen och vilade lite på vägen efter hon undersökt vad vi gjort i skogen (och råkat hitta en vante där ute!!) Sen kom hon på att alla uppletande saker låg i en påse vid bilen och där kunde man hämta grejer och ta dem till matte och sen få godis. Super bra!! Och det fästligaste var nästan att hon lämnade hundleksakerna och kom med strumpor, skor och sådant...
Tar med en bild på den fina blombuketten som vi fått av Mita också... Kanske gör den någon mer glad då! =) OCH Mita, tack för att vi fick träffa Michael Jacksons mamma idag på kalaset!! Det var STRÅLANDE!! Och TACK till Elisabet som är tävlingsledare, om jag inte sagt det!!
Ja, och kommentera gärna, fråga gärna... OCH hur får man ett sammarbete??

Sov sött! (och dröm om goda tårtor ;-) där hinner man kanske smaka hi hi hi)







1 kommentar:

Marie sa...

Glömde visst säga... att jag var verkligen positiv denna gången när jag gick in på planen och jag trodde att jag hade en lösning!! Så blev det nu inte... Men, jag var ändå positiv genom programet och SÅG de delarna som var bra!

Du anonyma hundägare får gärna precisera vad du menar med krav... Finns ju olika krav... och ett av dem försvinner ju om jag slutar tävla...

HEJ HOPP!