onsdag 28 februari 2018

hmmm...

.... undra vad jag hade för utbrott på jobbet idag!? Fast det är ungefär så det känns, men vad är det egentligen för skillnad på att tänka i soffan jämfört med när man skottar snö? Jag lär ju knappast bli störd oavsett var jag tänker... eller varför inte på promenaden?
 Oavsett så konstaterade jag att just nu blir allt jag gör fel och jag tror att hjärnan har gått på semester i förtid. Detta kan å andra sidan bara betyda att jag tar semester rätt tid på året, eller?? Nu tar jag mitt pick och pack och åker dit jag får vara för mig själv, vilket också är oerhört komiskt eftersom jag typ aldrig är något annat än själv (obs, jag är inte ensam, bara själv :-) ), och så lämnar jag sportlovande barn hemma som pippivakt... och grejen är... jag trivs med att ha huset fullt med ungdomar så jag kan egentligen inte förklara det här...

Idag skulle vi egentligen ha träffats och tränat apportering i Sveg. Jag valde att frysa inne, dels var det lite för kallt för att träna ute och dels behövde jag börja packa... Så, nu när jag är klar så klättrar jag på väggarna, ha ha ha...

Denna vecka har det inte blivit någon skidåkning. I helgen som var blev det ju utekaffe istället och i går vågade jag inte... Det är på något sätt lättare att vända om man går om man känner att det blir för kallt än vad det är på skidor och så slipper man fartvinden. Det var ca 15 minus och blåste, väldans svårt att klä sig, men det blev en runda :-), solen var dessutom inte helt framme...
Idag var det mindre vind och någon grad varmare... och mer sol! Årets bästa tid börjar nu...

Undra om jag ska försöka komma i säng i tid ikväll, så kanske jag har lite hjärna med mig... ha ha ha... nedräkningen har börjat... 7 timmar och 15 minuter kvar att jobba, sen utvecklingssamtal med Jennifer och sen så...

Hej hopp!

1 kommentar:

Liza sa...

Åh vad jag avundas dig! Ledighet och ensamtid...mmm, underbart! Ha ett härligt lov! Njuuut!
Kram