torsdag 2 februari 2017

borde väl träna istället ;-)

Men det kan också vara bra att skriva ner vad man tränat på och göra det betydligt bättre än vad jag gör. Det är ju lättare att komma någonstans i träningen om man har koll på vad man gör och hur det gick sist, för det är jag rätt dålig på att komma ihåg... och just nu har jag hjärnan full med slem och då är det ännu svårare att minnas 😂.  Dagen har alltså bestått av att sitta i kö till postnord för att se om de tänkt behålla mitt paket i Ånge... och tydligen så är det och har alltid varit så att man ska höra av sig vid leverans så de vet åt vilket håll de ska skicka paketet och man ska kunna boka en tid som passar... japp, så efter 40 min i kö så fick jag veta att jag kunde få mina paket mellan 8 och 17 imorgon... eh... ja-tack, eller? Och som sagt detta var ingen nyhet utan det har varit så länge, bara det att jag beställt hundmat över ett år som kommit med lantbrevbäraren i över ett år, men aldrig varit med om liknande... OCH ni kan gissa min panik när jag försöker göra detta via hemsidan och där står att det inte är möjligt med utkörning (som ingick när jag shoppade) utan jag ska hämta i Ånge... Ja jösses...
Sen blev det en promenad i rask takt, ca 7km, för att jaga bort alla "bassilusker" och sen middag med örtkryddor, och peppar... inte så man svettades, men så det kändes att man levde. Precis vad jag behöver nu...

Vi har ju strulat en del med Allis mage, men nu hoppas jag att det löst sig. Håller den inte nu så ska jag köpa hem lite piller som jag hittade när jag googlade på stressmage och hund! Vi kan ju inte hålla i fysen om inte magen håller och som läget är just nu så behöver vi fysen hela högen!

Hundtränarfronten då?
Jo... mest Allis, som vanligt.
Vi var ut en dag och körde lite apportering på skoterleden. En övning där jag lägger ut två dummysar, en åt varje håll, vi vänder från den som jag slängde ut senast och skickar mot den andra. En mycket bra övning som jag ska göra lite oftare, inte så svårt med tanke på hur mycket jag gjort i detta på sista tiden 😃. Allis vill ju gärna lägga sig med dummyn om jag bara har en ute och vänta på att jag ropar på henne och jag har klurat på hur jag ska lösa det. Kanske är detta en väg till lösning OCH så ska jag köra få repetitioner! Jag gjorde också några skick "ut" med flera dummys på raken, men där var då ingångarna sämre.
När jag gick ut dit vi höll till så lämnade jag en dummy efter vägen, som Allis inte såg och så skickade jag på den på vägen hem (där den inte syntes) och för att aldrig ha varit med om detta kan jag bara säga... Jag har en stjärna!! Ingen tvekan, hon bara sprang skoterspåret bort och hämtade. Superbra! Nu ska jag bara ta mig ut fler gånger! Och chanserna ökar ju nu när det är ljusare längre...

I fredags var jag och tränade med Anna-Karin. Vi körde på dollarparkeringen. Och jag tror nästan att poletten trillade ner vad gäller en bit av framförgåendet. När hon ska gå mot en pet-flaska så har hon ju snurrat på en massa, vänt upp mot mig och så där, men nu blev det riktigt bra efter en stund. YES! Annars var det linförighet, läggande, sitt-stå, platsliggning... och jag tycker det flyter på. Mycket träning behövs ännu för platsliggningen, men jag får väl helt enkelt ta tag i det!

I måndags tränade jag och Liza i klubbstugan. Här var Cider först ut... Det blev ingångar och så pysslade vi lite med rallymoment, sitt-stå, ligg, sitt-gå runt och lite linförighet. Hon är rätt duktig lilla Cider... om hon bara gav f-n i att springa ifrån mig ute...
 Allis fick komma in en liten sväng. Hade hittat en påse med dietfoder sen Ciders magproblem som jag belönade med. Och det blev gå mot flaskan igen och nu var vi lite tillbaka till tveksamheter, men ändå bättre... liet fot, sitt-gå runt och så där.

Sen har jag åkt spark med dem. 2 gånger. Allis älskar det och Cider hatar det... ha ha ha... stackars Cider... hon vill verkligen inte springa... och ändå är hon ju i supergod form just nu och borde tycka det är skönt. Ska kanske testa ett par gånger till innan jag ger upp. Nu fes hon ihop totalt när hon såg sparken när hon kom ut...

Nu gör vi kväll här på larsesbacken!

Hej hopp!

Inga kommentarer: