måndag 28 september 2015

Yyyeeesss!

Ont krut förgås inte så lätt (= jag lever fortfarande...) och äntligen ska jag försöka lägga lite tid på mina egna hundar :-) :-)

Ciders lydnadstävling blev en succe! 10 på tandvisningen och apporteringen ;-). Hela 6 på linförigheten (hur var det möjligt!!?) en massa nollor och under inkallning stod det "inga kommentarer" ha ha ha... lilla busiga Cider :-). Hon tyckte att hela tillställningen var rätt jobbig och valde att när programet var slut, springa rally runt banan och in i skogen och så där... Stackarn... Men jag är nöjd att jag startade och jag har kanske en tanke om hur vi ska lägga upp den fortsatta träningen, kanske... En sak vet jag! Vi ska träna mera! Och så ska vi satsa på en appellklass spår till våren :-).

Allis och jag, vi ska nu träna på att gå fint i koppel. Och när det bara är hon och jag så tycker jag kanske att det blivit bättre... men vi ska jobba lite till på det!
 Vi har påbörjat träning av att man sitter när jag öppnar bilburen och sitter kvar till jag säger "Allis" och bara jag kommer ihåg det så går det superbra!

Tanken är nu att jag med de tre vita, som ska till Åre på utställning i november, ska börja bygga muskler... Tänker främst satsa på rygg och vi ska börja med att skritta i skogen och nyttja balansdisken som jag köpt! Tjohoo, nu kör vi :-).

Till helgen ska jag och Allis på jaktkurs. Jag gissar att alla 3 vita får följa på resan och jag hoppas att Lizza och Siri får vara kvar hemma... annars kan det bli jobbigt... Det ska bli väldigt roligt och detta gör ju att jag försöker träna lite inkallning med det lilla monstret just nu. Jag märker dock att hon börjar komma in i en rolig ålder nu och att doften av (små)pippifåglar börjar bli väldigt intressant! Phu, det var denna grunden jag skulle ha lagt innan vi kom hit, men så här kan det gå! Bättre sent än aldrig!

Hej hopp och simma lugnt ;-)

Inga kommentarer: