tisdag 1 oktober 2013

laser

WOW!!!!

Bira och jag har nu varit på laserbehandling, eller snarare, jag har tagit med Bira till en tjej som är utbildad massör, akupunktör och behandlar både häst och hund med laser. Riktigt häftigt!!

Hon kunde inte känna något som var just nu, det hon haft har troligen läkt ut... man kan ibland se när man går in med lasern över ett område att hunden reagerar och ibland är det då där hunden har en inflamation. Anledningen till att jag berättar detta är givetvis för att Bira hade en reaktion i höger framtass/mellanhand, intressant! Efter behandling på andra ställen så gick Linda tillbaka dit och då kunde man inte se något, så det var nog en tillfällighet. Hunden kan ibland (alltså, det kan man kanske inte veta, men de är väl som oss!?) känna stickningar när man kör lasern eftersom blodkärlen reagerar.

Bira är en klippa att ha med sig!! Hon är lugn, trygg och kan slappna av fast främmande männsikor hanterar henne. Givetvis fick jag en del saker med mig hem som vi ska göra och när hon visade en boggungning så visade hon hur man håller och rör för att det ska bli rätt, men... Bira var så avslappnad när hon låg där på bordet på sidan att det räckte att peta på tassen så blev det rätt, ha ha...

Vi ska iallafall ta det lugnt nu i 5 dagar efter behandlingen då lasern kan verka smärtlindrande och det är lätt att det blir lite mycket då man har en aktiv hund, he he... men vi ska helt klart fortsätta under dessa dagar med våra kortare skogspromenader som vi har börjat med!! Härligt både för henne och mig! Sen på lördag så får vi väl sakta öka längden på promenaderna, eller kanske införa några till korta... :-) .

På fredag packar jag ner ett par hundar eller något i ryggsäcken och släpar med mig lite mat och dryck till kojan. Där ska jag sedan sova och äta gott, leta lite pippifåglar, fixa lite ved och njuta av livet!! Jag tror dessutom att Liza kommer och hälsar på mig så vi kan spåra lite med hundarna och snarka ikapp! Ha ha...

Nu tänker jag invänta slutet av min arbetsdag genom att se mer aktiv ut ;-) Hej hopp!

Inga kommentarer: