fredag 6 november 2009

Ja ja...




... jag vet, jag är sölig och ni är nyfikna!! Men, lixom... tiden bara störtar iväg och jag hinner inget på en dag! Kan inte riktigt förstå det här... jag måste ju ha flera timmar varje dag som försvinner... minnesförlust, eller någon som snor dem?? Tror förövrigt att tidstjuven dessutom snor timmar på natten också!! Då jag egentligen borde få vila upp mig lite... ;-) OCH hur tror ni då att jag ska hinna blogga???
Har för den delen fått PM från både Rättvik och Wången. I Wången är det domarbyte... Rosmarie Wild blir det nu som ska dömma clumbern och det är 7st med på söndagen, ingen mer junior än Bira, dock några unghundar. Ska bli roligt tycker jag! I Rättvik har Tanija nummer 42 och går därmed ut som sista hund... inte så konstigt kanske eftersom hon är veteran tik... Hoppas det går bra nu bara =)

Nyfikna?? Tänkte kanske prata bort några rader till.... hi hi... Jag måste ju också berätta att vi fått vinter!! HÄRLIGT tycker jag!! Tyvärr säger de att det kommer tina bort i helgen och då blir jag lite lessen i ögat... Å andra sidan sa de också att det hade kommit hela 5cm på sina håll imorse och vi hade 10... Hoppas att de har fel om försvinnandet också!

Det suddiga i bilden är jätte-snöflingor som faller... och Bira är lycklig för hon lyckades jaga bort några fåglar från fågelbordet =)Tratt-Siri... Och här har jag bekymmer... hon sliter av ALLT från foten... fast hon har tratt... och nu har hon en strumpa fastknuten i ett halsband och det handlar om cm från att hon får av sig den också!! Och då är det ca 5cm mellan halsband & strumpa... HUR GÖR MAN??? För jag behöver hjälp...

Jaaa.... så här är det att... det flyttat in en ny liten stjärna här... Lizza heter hon och är just nu det sötaste på fyra ben... ELLER HUR!!?

Rackartygs ögon som undersöker den nya vita varan... =) Fast... än så länge är hon ganska beskedlig tycker jag...

Eller så är det för att Bira tar hand om de allvarligaste rycken =D... eller kanske skapar dem ha ha. Tycker ändå att det fungerar ganska bra...

Nu ska jag kocka lite!! Ha det!! OCH!!! Tack Maria!! För att jag får denna chansen!!

5 kommentarer:

ulrika sa...

Hej! Ja hon var bara helt underbar denna lilla tös. Så grattis till dej, men även till hennes uppfödare som har fått dej som hundägare. Kramar från Rullan.

Liza sa...

Haha, jag förstod det!!! Jättekul och grattis till det underbart söta tillskottet :D Hon verkar vara underbar :D Och en liten rottis blev det :)
Kramar från oss

britt-Marie Olsson sa...

Hej,
Ett stort grattis till ditt nyförvärv vi på kennel Merrows önskar dej lycka till med den lilla valpen och dina tävlingar framöver.

Hälsningar Britt-Marie

Josefine, Cilla, Fajjo & Malte sa...

Nämen, vilket sött litet yrväder!
Lycka till med lilla Lizza :)

Lina sa...

Ha, ha vad kul. Jag gissade på en valp men jag var inte helt säker på vilken ras. Du pratade om ngt statistikschema som du har och att jag skulle kunna få en kopia. Har du möjlighet att skicka den till min mail. linasport@hotmail.com