lördag 2 januari 2021

2020-2021

 Ja, då har ytterligare ett år gått. Ett år som inte varit likt något tidigare år. Nu har väl pandemin inte påverkat mig i någon större utsträckning, annat än att många tävlingar och prov har blivit inställda, men jag är ju inte ut på så mycket annat och har inget mot att undvika människor 😉 . 

2020 har ändå varit ett fruktansvärt tungt år, med mycket sjukdom hos nära och kära, både två- och fyrbenta som vandrat vidare. Man känner en enorm tacksamhet för det man har 💕 och för alla som finns vid ens sida när det är som sämst.

Så här kommer då en sammanfattning för 2020 och de nya målen som jag har för 2021.

Lizza:

Mål 2020: Lydnad- och rallystart                                                                                                                      Resultat: 1 start i lydnadens startklass                                                                                                        Kommentar: Mest för skojs skull. Sen fick vi 177,5 poäng och uppflytt som bonus. Kul hade vi!

Mål 2021: Inga mål, nu ska hon få vara pensionär på riktigt då kroppen inte riktigt vill hänga med

Cider: Fick tyvärr somna in på tok för tidigt under sommaren. Det gör fortfarande otroligt ont! Och jag saknar hennes kramar...

Allis:

Mål 2020: Start i högreklass spår, start på vattenprov & jaktprov, start i lydnad och rallylydnad.                  Resultat: GK högreklass spår, GK vattenprov, startat i lydnad.                                                              Kommentar: Jag har en helt fantastisk hund!! Åh vad kul vi har!! Högreklass, där fick vi full pott på specialen och jag blir otroligt sugen på att komma en bit till. Vattenprovet gjorde hon riktigt riktigt bra! Helt cool innan och sen taggar hon till som bara den innan start. Lydnadsprovet, här gjorde hon ingenting och vi behöver få till detaljer och moment och träna uthållighet!  

Mål 2021: En valpkull hoppas vi på. Och att tävlingarna kommer genomföras som vanligt och att vi då kan starta i högreklass och något lydnadsprov. Jaktprov finns också med på att göra listan 😊 .

Java:

Mål 2021: Start appellklass, start lydnadsprov och MH 

********************

Clurotts:

Flera av valparna har röntgats och med mycket bra resultat. Det är bara 2 som inte röntgats ännu. Bavaria, "Biran" har GK  anlagsprov i viltspår och genomfört BPH. Bra jobbat!

Anderssons, "Amstel" vann jägareförbundets distriktmästerskap i viltspår (Uppland). Grattis!!

***************

Jag har annars lyckats hålla i fysträningen under året, ända till slutet på året. Sen tog det lite stopp på grund av knepigt väder, isklumpar i tassar. Men, jag ger mig MVG på denna!

Bloggandet, helt klart IG 😂. Men, jag ska göra ett nytt försök att få till det under det kommande året! 

Sen kom hon ju, min nya stjärna, inte alls som tänkt, men tillsist så... nu hoppas vi att allt går superbra!

GOTT NYTT OCH FRAMGÅNGSRIKT ÅR!!

Hej hopp!

Inga kommentarer: