tisdag 24 april 2018

Taggad!

Alltså... rallyresultatet gjorde mig lite chockad... jag trodde vi skulle få kanske ett GK resultat och att vi skulle få nöta lite mer... men just det där med 2 godkända gjorde att jag blev enormt taggad!! Nu vill jag verkligen ut och tävla!!

Igår var det måndag och alltså måndagsträning. Och som sagt är jag taggad och på G, så jag letade fram regelböckerna och skummade lite... Nu MÅSTE jag få ordning på alla moment och få det att hålla ihop! Och vi måste ut och spåra, massor ;-)...

Måndagsträning, och då vädret inte var det bästa så började jag med Allis, ifall jag skulle frysa ihjäl och inte fixa någon mer...
 Vi jobbade vidare med fotgåendet och varierar belöning för detaljer och att gå längre sträckor. Jag hade med mig en pet-flaska och jobbade med den som target för framförgåendet... och försöker "klistra ihop" gå och stopp... inte helt enkelt... Kan dock säga att när targeten kommer upp så har hon ett rätt ok framförgående, lite mycket drag ibland, men det kan jag ta...
 Jag gjorde en platsliggning som var bra! Hon fick ligga rätt länge, men jag gick inte så långt då vi var på ica...

Sen fick Lizza komma ut, vädret var inte så hemskt ;-). Linförighet, läggande körde vi! Och lite rally-moment... man blir ju lite sugen... ;-)

Idag gick det inte att hålla sig längre... Jag la ett spår!! Hittade lite barmark på promenaden, det finns mer längre bort. Man får typ klättra över snöplogkanter för att komma dit, men det kan det vara värt ;-).
Jaaa... vad ska man säga... oförberedd matte... glömde snitslar... väntade bara 40 min, ca, men appellspåren har ju bara liggtid på 40-50 min, så vi måste väl träna på det också. Supertaggad hund, som visste precis vad vi skulle göra fast det var längesen.
 Hon är noga. Lite för mycket på kanske och kommer därför liiite långt innan hon inser att hon är av. Löser tapp bra. Älskar pinnar som ligger i spåret, men skulle nog gärna fortsätta en bit med dem i munnen tror jag... Hon var lite på sidan av spåret en bit, men mest mitt i. Nästa gång ska jag snitsla!

Just nu är jag lite i konflikt med mig själv... det är typ 1000 saker jag vill göra, men dygnet har bara 24 timmar och jag behöver lägga lite extra tid på sömn just nu... Jag skulle otroligt gärna vilja cykla, åtminstone med Allis och kanske Lizza också... och så skulle jag vilja lära Cider att cykeln inte bits. Jag skulle behöva komma igång och jogga om jag ska fixa ett barmarksdrag i sommar/höst... Men, jag tänker inte släppa på mina promenader, för de är ju just nu grunden till allt känns det som... Och jag måste också försöka komma ut och spåra mera... OCH så har jag superkul när Lena och jag träffas och tränar apportering och jag skulle vilja göra detta oftare...

Så, jag skulle behöva göra en plan, ha ha ha... jag har dessutom inte utvärderat den senaste planen än... Nu till helgen så tar jag mig en tripp till Dalarna. Jag stannar nog till på måndag tror jag... Kanske kan jag få till något spår där... OCH kanske kan jag sätta mig med block och penna och göra en plan... Jag antar att jag skulle behöva göra en veckoplanering med låsta dagar för olika aktiviteter... Ha ha ha... Och jag tror att efter flygarhelgen så ska jag börja kliva upp och ta mina promenader på morgonen, före jobbet... då får ju plötsligt dygnen 1-2 timmar extra...

Nu ska jag ta mig i säng...

Hej hopp!

1 kommentar:

Liza sa...

Visst ÄR det härligt när skogen börjar tina fram :D
Vill du så vill jag...spåra mycket! :D
Kram