måndag 24 juli 2017

en helt vanlig söndag ;-)

... eller inte...
Men efter jag väntat och väntat (var ut på lördag & jag är ju nästan aldrig ut...) så vågade jag mig in i bilen och åkte och tränade hund med Doris :-). Kul med ny plats och ny hund.


Vi träffades vid hockeyrinken och tränade lydnad.
 Bara jag får kontakt så har hon en ok linförighet.
Framförgåendet finns det en gnutta förståelse för... hon vet att hon ska springa framåt, men kommer inte mer än ett steg eller två, men ändå :-D.
Läggandet är riktigt bra, inkallandet är också bra.
Platsen är usel, ha ha ha... hon har det inte riktigt helt lätt att vara stilla...


Planen är nu att försöka träna på lite ordning, och på att lyssna på vad jag säger och inte bara spruta energi ur öronen... ha ha ha... Hon liksom skuttar omkring, flyger in fot, flyyyyger iväg för att göra något annat och, ha ha ha... och du ser under platsen att det är en orolig själ... lilla skrutten....


Budföring körde vi några skick. Och det var mycket näsa och osäkerhet i vad hon skulle göra... men det blir nog bara vi tränar lite!


Jag måste också träna mer sitt o sitta kvar. Allt som har med inte flyga omkring att göra egentligen ;-).


Ikväll kör vi måndagsträning på klubben. Sen ska jag försöka få till ett pass i älvros på onsdag kanske... och på söndag kör vi Härdal igen! Nu jäklar ;-)


Hej hopp!

Inga kommentarer: