torsdag 2 januari 2014

Ny grej!

Har nu hittat en sida (tack vare en av mina länkar till höger) och det kändes rätt kul :-). 365foton heter den och det lät som en rolig utmaning! Häng på vet jag!! Det är ingen tävling, bara en egen utmaning :-). Info hittar ni HÄR!! Och mina bilder kan ni se på DENNA sidan (som ju är tom än :-) ).

Igår så blev det ett hårt spår, eller två för mig och ett för Bira och ett för Lizza! Liggtid... 5-10min gissar jag på... längd ca 50-75m kanske... underlag: mest is, men övergång till gräs-is-snö. Intressant! Mulet väder, ca nollan, lite vind i ryggen, ingen vinkel. Kanske 5-6 godbitar i spåret...

Bira var först ut! Hon var lite virrig först, men ganska snart bar det iväg och jag tycker att hon spårade rätt bra. Det kändes som att is var svårt... fick små slag i spåret och det vill jag inte ha så jag försökte hålla henne så hon fick en rakare väg. Själva övergångarna tyckte jag inte var så problematiska, möjligen den från is till snö... eller den var snarare lite svårare. Hon gjorde ett bra jobb!

Lizza hade det lite svårare, jag tyckte hon virrade mer, var kanske mer ofokuserad, det blev mer stopp på vägen liksom, men själva övergångarna gick bra.

Sen kom Ulrika på besök med sin dator under armen och medan P-O fixade med den så fick vi tillfälle att surra en massa hund! supertrevligt!! Och så får man givetvis en massa inspiration på köpet :-), så ikväll ska jag åka till Hogdal och träna lite med dem. Lizza behöver all ny störning hon kan få... monstret...

Jag tror minsann att jag glömt berätta för er om henne just nu... Hon är GRÄSLIG!! Jag har aldrig varit med om grinigare hund... jag tror att Liza har hört mina funderingar på om hon kan ha löp på gång (men så är det ju inte), men häromdagen slog det mig... hon är ju skendräktig!! Och hon är inte rolig... sur och grinig, rullar ihop sig i hörn och liknande och död åt den som kommer nära... Bira trippar omkring på tå här hemma och kikar in i rummen innan hon går in, för att försäkra sig om att läget är lugnt. Och just detta gör att jag faktiskt längtar till hon blir min och jag kan kastrera henne, tänk slippa löp var 4e månad och skendräktigheterna däremellan... phu!

Ja, så lydnadsträning ikväll och sen hoppas jag att det kan bli lite spår till helgen och så måste jag ta tag i liggmarkeringen hos Bira... och så följer jag ju småkronornas framfart i hockeyrinken ;-). Just nu längtar jag efter en kalender som jag ska köpa när jag är i Sundsvall nästa gång!! Jag tror det blir den perfekta träningsdagboken för mig som har så svårt att hålla igång det skrivandet i pappersformat! Vi får se :-).

Nu ska jag fota lite & rasta lite hundar!

Hej hopp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var underbart med pratstund och sen igår när vi tränade. Kändes som förr, nu fortsätter vi så här, så kommer min inspiration att stiga snabbt. Kram och tack för att du finns Ulrika och Mac