torsdag 2 maj 2013

Siri-superstjärna!!!

Jag skriver ett nytt inlägg direkt! Dels för att jag tycker bilderna borde få ett eget inlägg och sen så... Siri bara måste få en rubrik!! :-)

Valborg o jag vabbade, cyklade en varsin runda med Bira o Lizza, spårade med Lizza och nu börjar jag känna igen min hund!!

Så ska jag berätta att jag var på majbrasan nästan hela kvällen!! Det ni! Jag åkte hem när det var raketdax och sedan åkte ju alla hem... Jennifer fick också lov att gå ut och titta på brasan... men lugnt och stilla... ändå vaknade jag av att hon hostade på natten.

Igår hade Liza och jag bestämt att vi skulle spåra lite... och så fick vi lite sällskap av ett gäng aussie-människor :-). Uppfödaren till Angus och ett gäng valpköpare till henne. Mycket trevligt och jag tror vi gick 1000mil eller något under dagen då det blev många spår :-), inte var de långa, men ont i fötterna hade jag när jag kom hem...

Liza la till Lizza (för vi började innan de andra kom) och det var ett med många pinnar... Lizza spårade riktigt bra och äntligen hade jag riktigt tryck i linan igen... dock var det ganska ointressant att plocka pinnarna, det kunde ju finnas en boll längre fram... men det känns i alla fall som att vi är på rätt väg nu!

På morgonen innan jag åkte så berättade jag för Jennifer att vi på kvällen skulle ha träningstävling på klubben och plötsligt blev hon sugen på att vara med och Po lovade att skjusta in henne... Jag skulle vara tävlingsledare, Ida skrivare och så delade vi på domaransvaret! 10 (!!!) hundar till start, 8 som fullföljde... Johan la platsen, sen han han inte mera för fotbollsträningen började... Över lag var det riktigt bra prestationer och de som inte var där ännu var väldigt nära... lite mer samarbete och att jobba med någon som kommenderar så blir det kanon!

Ja, Jennifer o Siri då... ni kan ju se det framför er, stora tunga Siri o lilla Jennifer... :-) De var så söta tillsammans!! Plats, Siri som inte legat en riktig plats på typ 3½ år... men tydligen sitter det i för hon låg lugnt och stilla och rörde knappt ett ögonlock! Tandvisning är ju heller inget bekymmer för henne... Linförigheten började lite knackigt, och jag vet inte vad Jennifer gjorde för plötsligt var Siri med och... förutom att Jennifer gick lite väl sakta så gjorde de ett supersnyggt jobb!! Tror de fick 9:a eller så på den... läggande... Siri har nog aldrig lagt sig så snabbt... Inkallande, snyggt! Ställande var också riktigt bra... apporteringen var bra och hoppet likaså. Ida som var huvuddomare för Jennifer (alla andra diskuterade vi oss fram till) var nästan förtvivlad... "de kommer tro att jag är partisk" sa hon, men sa också att hon struntade i det för de var värda de betyg som hon satte... och påtalade det att bara för att man bor i samma hus betyder inte det att man kan jobba tillsammans. Siri är ju tränad i detta, hon har ett LP1, men det är 3½ år sedan jag gjorde sista tävlingen med henne och jag har inte tränat med henne sedan dess.... och jag är verkligen imponerad av detta ekipage!! ja, Jennifer har ju själv tränat på en del saker och det bygger ju samarbete :-). Iallafall så vann Jennifer o Siri tävlingen med över 180 poäng. Grattis till dem!!

Ikväll blir det sökträning med kursarna som jag har i söket. Ska bli spännande, annars så laddar jag för tävlingen i helgen och hoppas Lizza markerar pinnarna bättre än igår!

hej hopp i lingonriset!

Inga kommentarer: