torsdag 14 mars 2013

ogilla...

Jag tycker inte om att blogga på jobbet och nu, sen vi även ibland hjälper norska linan så känns det omöjligt att spå om det blir två sek mellan samtalen, eller 3min... hmmm... men nu blir det ett litet inlägg ändå! Måste ju beklaga mig lite!! Fast egentligen skulle jag vilja lägga upp lite bilder från den underbara veckan!!

Den underbara veckan har dock lämnat lite efter sig... Bira fick ont i ryggen (eller det visade sig då) under veckan och får nu rimadyl, dock verkar hon inte ha ont längre, men på order av veterinären så fortsätter vi på rimadylen ett tag till och jag ska läsa på lite om "ryggliga" skador hos hund!

Lizza är den suraste och mest griniga i världen just nu och jag har lust att... men jag undrar om hon också har ont någonstans, eller om hon blir så här knepig för att hon möjligen är skendräktig (en tanke som dök upp i morse... måste hem och räkna!), men!! Hon åt inte upp veterinären eller assistenten :-), inte ens efter jag tagit av munkorgen... men hon hälsar att nästa gång vill hon ha fler godisar ;-). Ja, Lizza fick följa med till vetten för att få sin vaccination, något som skulle gjorts i höstas, men som jag dragit på av vissa orsaker... Men, nu gick det ju bra!

Jennifer klagar på att hon har ont i rumpan och på insidan låren... undrar om det kan bero på för mycket stjärtlappsåkande?? Tidigare år i kojan har hon åkt skidor på skaren med Lizza, nu var skaren obefintlig och då kom Jennifer på att hon kunde åka stjärtlapp nerför backen med Lizza som draghjälp (och ibland bromskloss) och de verkade ha roligt... :-) Tror att det ska finnas en länk till en film till höger! En enda "olycka" som ledde till gråt hände och med tanke på framfarten så borde det hänt fler?? Då hoppade Lizza över Jennifer och drog omkull henne så huvudet åkte i det hårda skoterspåret (och blev nedtryckt av snöret till bollen) och det tycker jag som sagt är ganska lindrigt... :-)

Och jag själv då... jag har ruggit ont i ryggen och det högra benet... riktigt gräsligt ont!! Jag lever på Ipren och har inte lyckats lära mig att tima in tabletterna på ett bra sätt än, vilket gör att jag knappt kommer runt på vår kvällspromenad och om jycken drar, då blir hon halshuggen för då blir det så det svartnar... Jag antar att det kan vara ischias?? Tidigare upplevde jag bara smärta i benet, men nu känns det som det kommer från ryggen och kanske kan det vara orsaken till min huvudvärk också?? Alltså, det känns ok (i rygg o ben) så länge jag sitter, men jag känner inte alltid för att sitta och jag känner inte för att leva på ipren heller! Smärtlindrande tips o liknande mottages gärna!!

Så, nu är det sjukstuga i Älvros, ha ha ha... och ikväll ska 2/4 av de sjuka iväg och träna rallylydnad med Hanna... ha ha ha... Hanna har nämligen anmält till en rallylydnadstävling i helgen och då Johan var upptagen och inte kunde följa med Bira så råkade jag på att anmäla Lizza, som aldrig i hela sitt liv gjort ett rallylydnadsmoment innan och eh... ha ha ha... under veckan i kojan har jag lärt henne lite grunder, men hon har aldrig sett en skylt eller koner, så dem ska vi träna på ikväll! Det ska bli kul att se om jag lyckats få till något bra med denna snabbinlärning och nötande (och en himla massa latande vissa dagar ;-) ). Svårast från början var att från rörelse gå ut och ställa sig näsa mot näsa... om jag använde handtarget så trodde hon att jag kastade något åt henne, ha ha ha... och sen har vi det här med stå från sitt, hi hi hi... ibland går det, ibland inte! Mer träning ikväll!!

Hej hopp i det vackra vädret!

Inga kommentarer: