torsdag 7 februari 2013

telefonsamtal

Tänk vad mycket olika telefonsamtal kan betyda och hur de kan påverka oss!! I lördags fick jag ett tråkigt samtal, som var tungt att bära... i måndags ringde min pappa och gjorde att saker och ting kändes bättre och igår ringde Liza och, även om det fortfarande är lite jobbigt, hon fick mig att vilja träna hund igen! Och det blev ju i alla fall två damer där hemma glad över :-). Tack Liza!!

I helgen som var var jag på SSRKs instruktörsutbildning del 2, inte lika inspirerande som tidigare, men roligt och intressant ändå! Och jag har så härliga kamrater där... Nyttigt för Lizza är det att bo med andra och nu blev det även en massa människor omkring henne dagtid då hon fick vara med inne på lektionerna då det var rätt kyligt ute. För Bira gör det nog varken från eller till, men hon är rätt nöjd över att få vara med. Lizza har mest hela tiden skött sig bra, en del har varit irriterad på andra som de tycker puchat henne för mycket, ha ha...

Annars ligger de flesta i feber och liknande, en himla massa skit som går verkar det som. Jag har bara ont i huvudet och även om det är jobbigt så vågar jag inte vara sjuk... jag väntar på febernockouten... Jag struntar dock i huvudet och försöker komma ut på mina promenader, vilket för det mesta går bra :-).

Nu tänkte jag berätta om min träning, men som vanligt börjar det ringa... och jag ska dessutom på utbildning om en halvtimme, så det blir nog inte så mycket av med det :-(. Bira och jag går ju kurs, och här har det blivit stiltje från min sida, INTE BRA!! Men, igår tog jag ju lite tag i det och ska se om jag kan få hjälp att filma idag igen. Lite lurigt, för jag behöver både hjälp med störning och hjälp med att filma. Men det kan bli kul!

Jag gör ett försök :-). Bira fick dels träna på passivitet, och det märktes att det är längesedan vi tränade och att vi inte tränat mycket på det innan, så att lägga ner huvudet vid min sida med kopplet på tog tid... Nu belönade jag henne när hon såg avkopplad ut och struntade lite i huvudet (jag tror det kommer). Och ha ha... en gång provade hon rulla, fast hon inte gillar det, men för lite köttbulle kan man göra mycket, ha ha... I alla fall ska jag se till att verkligen komma ihåg att träna mycket på detta nu, fast det är trist!

Vi tränade också på stadga i sitt. Och jag + Jennifer försökte på olika sätt att lura upp henne. Bira är superduktig!! Svårast var det när jag tog kopplet och såg ut som jag tänkte gå, och första gången jag släppte en näve godisar framför hennes tassar... annars var hon grym! Idag ska vi testa med lite fågel... hi hi... och sen ev be om råd på hur vi kan göra det ännu starkare! Tom att Jennifer satt och åt banan fixade hon... :-), vi som tyckte att vi tog det svåraste, typ... ha ha...

Lizza, hon fick dels ligga med huvudet nere, utan bädd eftersom bädden var ute och jag var lat... men hon var duktig och jag tycker hon var mer still idag och flyttade inte runt huvudet lika mycket. Bira belönades på samma gång som låg ute i hallen och la ner huvudet! Sen blev det vänstersvängar och i alla fall inne börjar det bli jäkligt bra!! Yes!

Dax för utbildning! Hej hopp

Inga kommentarer: