onsdag 4 augusti 2010

OM

någon nu trott att jag deppat ihop och hoppat i sjön så tänkte jag bara meddela att så inte är fallet... eller, tja... hoppat i sjön har jag gjort, he he... med Bira och jag har brytit ihop, men också kommit igen!!

Just nu går allt som på en dans... Bira satte sig för en ivägflygande duva idag på mitt första "sitt"... OCH det mina vänner var grymt häftigt eftersom hon var väldigt ivrig på att komma till den... Bira har simmat idag, med nyinköpt flytväst och under stora protester... och det var nog bra med flytväst =D =D... vilken USEL simteknik!!! Men, nu tror jag det kan bli!! Vi har tränat markering, och lite dirrigering med dummisar och hon är GRYM!!

Lizza-liten, hon kan gå in fot och sätta sig rakt och snyggt och med bra poss nästan jämt ;-) och hon förstår nog nääästan vad ordet fot (=kom in och sätt dig) betyder!! Hon kan gå och hålla poss igen i flera fot-steg. Hon griper och håller apporten typ 4 sek... tyvärr strävar hon bakåt, men vi jobbar på det! Och vi kör bara 4x10 rep per träningstillfälle men försöker träna varje dag... Hon behöver liiite mer i ligg stanna, men det jag funderar över är om jag ska kräva ligg med focus på mig eller bara att hon ligger kvar (då kan hon många sek ;-) )... Vi tränar på "stå" (utan ord, bara spontant) vilket vi missat en del... och det är det klurigaste, för det handlar ju mycket om att hon inget ska göra. Vi tränar också på utställnings-spring och även här är det framsteg, men långt ifrån bra! DET NI!!

Sen skulle jag kommit hem i söndags... Jennifer och jag har Säs:at oss lite, men jag hittade en hallonbuske och vi kom hem igår =D =D... ca 6 liter har jag plockat =D och MER vill jag ha... Och internet... här är vi mellan två leverantörer och därför utan och då med telia mobilt i en by som nästan saknar telia-täckning och då kan ni själva tänka er... Tänk vad beroende man kan bli!

Nu kommer min Duett hem och P-O ska fixa... blir GLAD!! Ska ut och kika nu, hej hopp!

Inga kommentarer: