onsdag 20 januari 2010

ditt och datt

Kan ni tänka er!! Jag fick med mig kameran ut en dag... igår närmare bestämt!! Och fick en del bilder på en lekande Lizza... roligt! Det är lite trist med inomhus bilder... de blir så... Och ja, igår så var det vackert väder OCH inte så rasande kallt... Härligt va!?

Vi tog oss en hel del tid ute igår... Lizza och jag var ute och busade & gick på upptäcksfärd och så bytte vi plastmedar på min spark... :-) Lizza var MYCKET hjälpsam och jag var väldigt nära att ge upp och använda benen istället...

När jag tyckte Lizza var lagom trött så gick vi in och jag hämtade Bira och så gick vi på en prommenad!! Vad mycket trevligare hon är att gå med när inte de andra hundarna är med... runt 5 km avverkade vi...

Sen tyckte jag att hon också var lagom trött =D och så tog jag och de stora också en tur, men nu med sparken och de nya plastmedarna... Det är så ljuvligt!!

Det var väl vad jag hade att bjussa dem på... Måndagen var ju en riktig skit-dag med deras ögon... jag, skratta inte nu... var till Östersund på kommunf...örbundet kanske det hette... på ett möte... kan ni tänka er mig sittande där... he he... utan mina gröna eller svarta jycke-byxor... ha ha... Ja, ja jag hittade ett par grå byxor och upptäckte lite för sent att de drog till sig hund hår... MASSOR med hundhår... hi hi...

Idag har det heller inte blivit mycket. Dax att skärpa till mig!! Jag mår ju så mycket bättre om jag får ut och röra mig lite var dag! Och det tror jag att hundarna också gör... Nu får vi se hur det blir i morgon! Ska ut och kolla efter lite tjäder med pappa igen... Tar väl med mig hundarna och hoppas att jag hinner en runda med dem också... Tänk om vi kunde skida ner till kojan en runda...mmmm.... Längtar redan!!

Ja, det här med mötet... jag gör ju en praktik nu för/hos Härjedalens kommun och ska nu sätta mig och skriva ihop en redovisning om vad en undersökning visar... Får väl se hur jag fixar det. Min plan var egentligen att ta ordentligt tag i det i morgon... och det kanske får bli en kvällssysselsättning.... Det känns som jag suttit varenda kväll med det under veckan som varit... men så kan det ju bli! Jag hatar nämligen att titta på TV i sällskap med resten av familjen i detta huset... inte min typ av program... om jag inte lyckas sno den först då och får titta på sport, ha ha... och sen får jag aldrig titta klart på något... =(


Den här gången blev det en del bilder på Lizzan, äntligen... Visst är hon sööööt!! Hon är dessutom ljuvlig... hi hi...

Träningen den här veckan går heller inte så rasande bra... har ungefär samma mål som förra veckan, men jag vet inte... tror nu mest att denna veckans lathet beror på att jag inte mått så toppen. Haft måndag hela veckan (för er som inte vet så har jag influensa, i olika styrka, varje måndag pga medicin som jag tar varje söndag...) och varit tung och haft huvudvärk. Men, vi tar nya tag! Än är inte veckan slut!!
Och idag så var vi, Bira, Lizza, Johan och jag till affären och handlade... kanske tar det sig med miljöträningen också, ha ha... det skulle verkligen behövas... och korkad som jag var så tog jag inte med henne till Sveg idag heller... men, jag ska göra ett försök att tina fram ur mitt ide! I alla fall så fick Lizza se ett par andra hundar när vi var ute på... vi som aldrig möter någon mötte nu tre (1+2) och det är ju kanon fint!! Hoppas vi får möta lite fler människor nu också bara...
Glömde säga att jag träffade Ulrika och Milou på Sveg!! Vad glad jag blir av att se er!! Och Milles sår såg i mina ögon kanonfint ut!! Hade väntat mig något betydligt värre...
Nu ska jag ladda för alla tuppar som jag ska se i morgon (OCH valla skidorna... ;-) )!! Ha det gott!!

2 kommentarer:

Ulrika och Mille. sa...

Det var super roligt att träffa dej oxå. Märker att jag saknat vännerna när jag varit där nere för länge. Skönt att du tycker att såret såg bra ut. Kramar från oss.

Anonym sa...

hej hej!! ja lizza är så söt!! vi måste ta å träffas snart de va längesen nu=( synd att vi skulle till bvc när du va hit!! men einar fick 2 sprutor å jäklar va han skrek av den ena.. så hemskt!! men hör av dej en dag så kan vi ut å gå eller göra nått!kramar /suss