måndag 24 september 2018

ljuset i tunneln....

I helgen var det utställning på klubben, ja alltså Östra Härjedalens BK.
Först var jag parkeringsvakt och sen minglade jag runt... Jag var bestyrelse på plats och kunde därför inte ställa mina egna hundar, men det är väl lika bra...
STORT GRATTIS till alla vänner med fina resultat!! Riktigt roligt att se!! :-)


När jag minglade runt och fotade så fick Cider först vara ute någon timme... och vilken hund att ha med sig!! Det jag möööjligen kunde önska var/är att hon inte hoppar på människor som går förbi. Alla vill ju inte kramas... Cider har utvecklats enormt mentalt och den blyghet som jag tidigare sett hos henne finns inte kvar. Superskönt! Och hon kramades (alltså, hon kramas på riktigt!!) med flera stycken som hon aldrig träffat förut. En av dem hade en hund bredvid sig som inte var jätteglad, men hon bara struntar i det. När jag stod och pratade med någon eller fotade, då la hon sig vid min sida... Cider är fantastisk!! Och har gett bra reklam för rasen i lördags! Synd bara att hon inte har ett pälsstrå på kroppen och är lite tunn...


Sen fick Allis komma ut, och ja, det är en annan energi... Och även hon hoppar på folk, tyvärr, ha ha ha... hon vill gärna sno en puss, men sen är hon klar och går gärna vidare mot nästa....
När jag stod och pratade la även hon sig vid min sida och kopplade av. Från början var det lite jobbigt med hundarna runt om, men rätt snart struntade hon i dem. Underbart!!
Allis var med när jag fotade alla placerade i finalen. Det blev en massa springande mellan de placerade, men hon följde glatt med och låg eller satt medan jag fotade. Härligt!!


Och vet ni!? Det är nästan så jag tror att jag kan få ihop denna vecka också...
Måndag, upp med rutor till tävlingen (om jag hinner snitslar jag ett spår).
Tisdag, kanske snitslar jag ett spår eller två...
Onsdag, Liza och jag träffas och rapporterar in utställningsresultat, ev snitsla spår, ev träna apportering...
Torsdag ev stycka älg
Fredag, ev snitsla sista spåret, märka ut påvisningspunkter (märka pinnar)...
Lördag, städa upp lite hemma, planera det sista
Söndag, tävlingsledare bruksprov spår...
... och sen ska jag se om mina egna hundar kan få lite aktivering också. Kanske få rutin på promenader igen och så där... För denna vecka vet jag inte om jag kan få in något...


Planen är att hoppa över måndagsträningen på klubben ikväll. Kanske kör jag något hemma, om jag orkar.... Men snart så....


Hej hopp!

1 kommentar:

Liza sa...

Snart så...så kan vi bara vara :) En stor eloge till dig (och kanske mig) som fixar/fixat det mesta, applåder applåder!! Fast det är ju några till som också får applåder, ingen nämnd ingen glömd :D
Kram