lördag 8 augusti 2009

Lite av varje...

Ja, i morgon ska stackars Siri och jag tävla. Så värst mycket tränande har det inte blivit för henne... inte inför någon tävling i alla fall =(
Fysiskt tror jag dock att hon fått det hon behöver. Vi har gått vår vanliga morgon-runda... varje dag... sen igår var vi i skogen och plockade blåbär. ÄLSKAR blåbärspaj med ovispad grädde =) =) mmmm... Efter skogen blev det stranden och jyckarna, alla tre badade en hel del. Tanija var ovanligt lugn och plaskade inte runt så mycket. Vi testade Biras badleksak en gång och konstaterade att den håller inte för galna rottisar... och istället tog vi Johans foppa-toffel... 30:- på dollar (OBS pris per par!!) och håller för mer än en simtur med mina hundar... måste vara den bästa och billigaste leksaken som funnits?? Jaaa... något hål blev det, men inte såååå mycket ;-) Lite extra luftning bara =D =D Bira-bus badade också lite. Mest lek på stranden...

Mentalt har just nu klubben och den stundande tävlingen tagit all min energi och det känns just nu ohållbart... Har ju dessutom varit till stan på sjukan och haft en dunderförkylning (resterna finns kvar) också... Men, Siri är på något sätt en "det får gå som det går" hund, stackarn...
Drömmar... F-N vad jag VILL!! Synd att orken inte finns just nu... =( Lite sotig (men de gillar ju jag) och massa och ändå en JOBB-hund... frestad som gatan... (han ska bli pappa)
Bira sover en lur i sin "säng" (Johan har halva rummet Bira-säkert, därav kompostgallret) på mammas mjukishund! Sååå himla söt bild tycker jag!! Sorry att jag snodde den Johan...

Jag ÄLSKAR stubbar!!!


Och galna rottisar =)




-Ok, mamma jag kommer!!


-VA!?? Blev inte bilden bra!? Ska jag springa igen??



-Ok, springer väl igen då...

-Smyger i stället... det är lite varmt och jobbigt!

-Ja ja... jag skyndar väl mig liiiite då...

-Här har nog nalle eller någon varit... det luktar så...

-BORTA!

Vad tror ni detta har varit??

Det blommade fint i skogen!


mmmm.... synd att de är så få & att jag inte vet var de växer!

Fina är de!
OCH sen de STÖRSTA änglarna i världen, Sussa & Liza... SUPER TACK!!! Ni ger mig energi... ni snor den inte ;-)
GRATTIS också till Liza & Rocky som tagit sin första etta i ökl viltspår, Sixten m fam som blivit viltspårchampions & lillebror som med Pirajan & Valen (ha ha ha) som tagit varsit förstapris på utställning idag!! Och raja-pirajan blev 4:a av 16!! Inte illa för en gädda ;-) GRATTIS alle samman...

2 kommentarer:

Sussa sa...

bara så du vet så är det INGA problem för din karl att ni skaffar en till rottis!!! vi snackade lite häromkvällen å det är enkelt fixat!! ;-) :-D

kram kram

lillnisse sa...

det gör inget att du snodde den!!!!
villken fint kort det blev asso!!!

jo du du måste(!!!!!!!!!!)skaffa en valp!!!!!!!!!!